11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    stanvdw

Geheugen Imac 2019

Hoi,

Iemand een idee of er bij uitbreiding van geheugen altijd 2 of 4 geheugen modules in moeten zitten? Of kunnen er dit ook 3 zijn.

Heb 32 gb besteld met de veronderstelling dat het 2 van 16gb waren. Maar het is er 1 van 32 gb.

Morgen komt mijn nieuwe Imac aan met 8gb geheugen.

Dus ben benieuwd of dit gaat werken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat gaat werken.

Een reepje werkt ook.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201191

Bijdrager
    stanvdw

thnx

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een enkele module kan wat performance verschil hebben t.o.v. 2 “naast elkaar”

Bijdrager
    stanvdw

Bedankt voor de info.

Moderator
    Night

JoopJoopJoop op 22 januari 2020 om 20:42

Een enkele module kan wat performance verschil hebben t.o.v. 2 “naast elkaar”

In positieve of negatieve zin?

Bijdrager
    MrBelloNLD

Twee dezelfde reepjes sneller, maar of “men” dat in de praktijk kan merken blijft onduidelijk

Bijdrager
    RW076

Je vernauwt de pijp waardoor geheugen aangesproken wordt. Het moet niet moeilijk zijn ze terug te sturen en voor twee om te ruilen. Als dit om de een of andere reden toch niet mogelijk  mag zijn, is het omruilen via 3e ook een optie. Niet zelden is 1 duurder dan 2 “halve” dus het proberen meer dan waard. Ik zou sowieso niet die ene plaatsen, hierdoor gaan de 2 overige ook anders werken. Dat je het niet zou merken is een valide argument, echter ik zou het zelf erg vervelend vinden om te weten. Je hebt net geïnvesteerd in het recentste model, hem nu al afknijpen voelt niet lekker lijkt mij.

Bijdrager
    TheBigZ

FUD. Er wordt helemaal niks afgeknepen.

https://weiran.co/blog/2019/7/dual-channel-ram/

Does dual channel memory make a difference? Only if you’re doing something that is constrained by memory bandwidth. If you don’t know if you’re doing something that is memory bandwidth constrained, that means you probably aren’t.

Bijdrager
    RW076

Hallo, alle (huidige) software weet wat dual Channel is. Je software hier niet voor optimaliseren zou raar zijn.

Unix is oa geoptimaliseerd voor meerdere cores, 64 bit, dual channel en raid.
    Apple gebruikers editten 9 van de 10 keer iets met hun computer, sommig spelen games, andere gebruiken hem als server etc.
    Ik zou het prettig vinden (zeker op een nieuwe of juist iets oude computer) als ik elke % eruit kan persen. Ze komen niet gratis bij een pak melk zeg maar.
    Mijn advies blijft staan, ruil ze om voor twee zodat je dual channel behoud. Je kunt ook nog de theorie aanhalen dat je beter iets te veel/over hebt dan dat je wat te kort komt.

Bijdrager
    TheBigZ

Mijn advies blijft ook staan: lees de link, en leer dat het (in de praktijk) geen drol uitmaakt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.