8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Geheugen IBook

Hallo! Na toch wel een paar minuten zoeken op de zoekfunctie heb ik een paar dingen toch nog niet kunnen ontdekken. Ik ben namelijk op zoek naar geheugen voor mijn IBook G4. Ik ben aan het twijfelen of ik 512mb of 1GB zal nemen. Is dit een groot verschil qua snelheid? In prijs in ieder geval wel. Verder weet ik niet zeker welk soort (type) ik moet nemen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en toevallig ook nog een internetadresje waar ik deze kan kopen??

Groeten frank

Bijdrager
    diotav

http://www.mailamac.nl/csc_articles.php?VID=AhTSTYrgjACXxd5h&saSearch%5Bcategory%5D=geheugen&saSearch%5Bspecial%5D=PC2700-SODIMM

Heb het zelf via de MediaMarkt gedaan … maar dat pakte een stuk duurder uit … :?

Diotav

Bijdrager
    SleeveZipper

http://www.macstuff.nl

ging goed, snel in huis

Bijdrager
    Berend

gewoon pc2700 SODIMM kopen.
    Corsair werkt (getest bij mijn werk).
    1 gig kan je al krijgen op internet voor 220 euro.
    512 kost ongeveer 85 euro.

Bijdrager
    Robsappeltjes

Als je het kunt betalen altijd voor zoveel mogelijk geheugen gaan. Zeker wanneer je veel “zware” programma’s wilt gaan gebruiken. Programma’s voor videobewerking bijvoorbeeld.

Wanneer je enkel op het internet gaat en gebruik maakt van een tekstverwerkter (bijv. office) dan is 512mb ruim voldoende.

:apple: Robsappeltjes :apple:

Bijdrager
    jps

is het geheugen in een iBook / Powerbook zelfde als in een Mac Mini?

Bijdrager
    Berend

nee.
    in een mini zit gewoon een normaal geheugen bankje en in je laptop een SODIMM (laptop geheugen).

Bijdrager
    wiedo

ik heb het van interngeheugen.com..

daar heb ik de dane-elec geheugen wizzard gedaan en daar 512mb besteld.. een jaar geleden 100 euro ofzo.. nu vast veel goedkoper..

snel geleverd.. goede service.. zag er allemaal erg netjes uit.. en het werkt prima dat dane-elec geheugen…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.