13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

Geheugen gebruik Firefox

Hoi ik heb het idee dat mijn firefox buitensporig veel geheugen gebruikt en wilde dat even aan jullie toetsen. In activity monitor staat dat firefox 336 mb RSIZE en 1.4gig VSIZE in gebruik neemt en ik heb 2 tabbladen open (gmail inbox en onemorething forum) Zijn die normale getallen of is er iets niet aan de haak? Thnx!

Bijdrager
    Bergbewoner

Ik weet geen cijfers, maar ook ik merk dat Firefox ontzettend traag werkt. Nam ik eerst altijd Firefox vanwege de snelheid, dat is nu niet echt een argument meer. Echter, ik kan met Firefox gewoon meer dan met Safari (plugins, etc.) dus ik switch niet, maar irritant, dat is het wel.

Bijdrager
    1984

Gebruik je Firefox 3,08:|

Bijdrager
    jabesse

Is redelijk normaal na enige tijd. Vooral gmail kan ervoor zorgen dat geheugengebruik groeit.
    Even Firefox afsluiten en weer starten doet wonderen. Na een verse start van Firefox en OMT en gmail openen, is het geheugengebruik bij mij 75/900 MB.

Overigens: VSIZE zegt niet zoveel. RSIZE neemt fysiek geheugen in beslag. In Activity Monitor, System Memory, maakt dit het gele taartpunt groter.

Bijdrager
    janhh
    ”1984″

Gebruik je Firefox 3,08:|

Jep! Is dat goed/slecht?

Irritant, want ik vind firefox met zn extensies(firebug/gestures/addblock) veel handiger dan andere browsers.. Opnieuw opstarten is het enige dat je er aan kunt doen?

Bijdrager
    tumbadora

Raar…. 3.07 doet geen automatische update naar 3.08 !

Nu handmatig eroverheen gezet, en deze versie “voelt” sneller aan…

Vooral de laatste dagen was FF 3.07 af en toe zo traag als dikke str@nt in een trechter…

Bijdrager
    1984
    ”tumbadora”

Raar…. 3.07 doet geen automatische update naar 3.08 !

Ik kreeg en krijg altijd een berichtje op mijn scherm of ik de nieuwe versie wil downloaden,:)

Bijdrager
    tumbadora

Dat deed FF eerst wel, maar nu werkt het niet…

Bijdrager
    Gees

Versie 3.0.1 voor de tijger is dit normaal?…

Bijdrager
    tumbadora

nee.. 3.08 is ook voor de tijger de laatste versie….

Bijdrager
    Gees

Wat vreemd dan, want er zijn geen updates gevonden bij controleren in help.

Bijdrager
    tumbadora

Dat was dus bij mij van 3.07 naar 3.08 ook het geval….

automatische updates staan aan, maar werkt niet….

Zal iets bij Mozilla zijn waarschijnlijk, trouwens op de windozen hier, heeft hij wel geupdate…

Bijdrager
    Gees

Ik heb de 3.08 ned. opnieuw via Mozila.com ged.load, ziet er goed uit!…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.