17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

geheugen bijplaatsen ivm slecht opstarten uit slaapstand

beschikbaar 632MB
    wired 701MB
    actief 1,66GB
    inactief 1,04GB
    gebruikt3,38GB
    grootte VG 2,92GB
    pagein 812,9Mb
    page outd 112KB(KB!!!)
    swap 4,1MB
    Er is 4GB geheugen
    Bijplaatsen ?

Bijdrager
    GoeieDag

Nee.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

Ik heb nu ALLES uitgeschakeld behalve Finder en Activiteitenweergave en de waardes er achter gezet………Loopt er misschien toch iets groots op de achtergrond?Heb wel een paar extensies op Safari maar Safari is “uitgeschakeld”
    beschikbaar 632MB………1,4GB
    wired 701MB………………..700
    actief 1,66GB………..990MB
    inactief 1,04GB…………962
    gebruikt3,38GB……….2,59
    grootte VG 2,92GB……..2,76
    pagein 812,9Mb……….832
    page outd 112KB(KB!!!)……426KB
    swap 4,1MB………5.8MB
    Er is 4GB geheugen

Bijdrager
    bbqwerty

Volgens mij is er niets aan de hand. Uit welk jaar is je macbook, welk model is het en welke software draai je (OSX)
    Het geheugen is ervoor bedoeld om gebruikt te worden, dus wat dat betreft, maak je geen zorgen.
    Ik heb ooit een keer ergens gelezen dacht ik: als je page outs 10 keer hoger zijn dan je page ins, heb je genoeg RAM geheugen.
    Als je echt meer snelheid wilt, raad ik een SSD schijf aan.

bbqwerty

Inactief
    Anoniem

Slecht opstarten uit de slaapstand kan komen door een externe schijf die ook wakker moet worden.

Bijdrager
    TheBigZ

Hier iemand met ongeveer dezelfde vragen: ;)

sluimerstand imac

iMAC heel langzaam

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    bbqwerty op 04 december 2013

Volgens mij is er niets aan de hand. Uit welk jaar is je macbook, welk model is het en welke software draai je (OSX)
    Het geheugen is ervoor bedoeld om gebruikt te worden, dus wat dat betreft, maak je geen zorgen.
    Ik heb ooit een keer ergens gelezen dacht ik: als je page outs 10 keer hoger zijn dan je page ins, heb je genoeg RAM geheugen.
    Als je echt meer snelheid wilt, raad ik een SSD schijf aan.
    bbqwerty

Het is precies andersom hoor: zolang de page-outs beduidend minder zijn dan de page-ins is er niets aan de hand en heb je genoeg RAM.
    En het verschil hoeft niet perse een factor 10 te zijn want die verhouding is niet scherp begrenst. In de praktijk komt het er op neer: hoe groter het verschil hoe beter.

@TS
    Moeilijk uit de slaapstand komen heeft niets met je hoeveelheid RAM te maken. De meest voorkomende oorzaak is een proces dat in de weg zit of het op toeren moeten komen van (veel) aangesloten drives. Kijk eens in de system log met het ‘console’ programma of je iets verdachts ziet met betrekking tot de sleep mode.

Bijdrager
    GoeieDag

H.Huzaar, waarop baseer jij dat het genoemde probleem aan te weinig RAM zou liggen?

Bijdrager
    hasseltse huzaar

op niks eigenlijk maar het “loopt gewoon niet lekker” op de imac…..email start slecht op ,als er grote bijlage’s bijzitten duurt het enorm lang voordat deze te openen zijn;
    Als er websites zijn met veel “items” bijv http://www.bild.de duurt het heel lang voordat alles te zien is
    en waar denk e dan aa als leek?
    HD is gecontroleerd ,zegt dat er geen problemen zijn dus(??????) zal het wel het geheugen zijn want ik zie ook geen andere programma’s en extensies meelopen…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je noemt twee zaken op die sowieso gebeuren. Het openen van een grote bijlage duurt logischerwijs altijd wat langer. Het zelfde geldt voor een complexe site. Elke browser doet er dan wat langer over. Maar in het geval van een site mag het geen verscheidene seconden duren tenzij de server overbelast is.
    In beide gevallen is het waarschijnlijk gerelateerd aan internet (en niet je RAM) want van een binnenkomende mail staan de bijlagen in eerste instantie ook op een server.
    Je kunt even kijken in activiteitenweergave (wel ‘alle processen’ selecteren) of er veel %CPU ontstaat bij de vertragingen die je ervaart.

Bijdrager
    TheBigZ

Hier iemand met ongeveer dezelfde vragen:

sluimerstand imac

iMAC heel langzaam

Bijdrager
    hasseltse huzaar

willekeurig moment
    Busycal (ipv) ical 75
    dock 70
    finder 25
    flash player (safari internet plug in)45 ZOU DAAR NIET IETS MIS MEE KUNNEN ZIJN?
    kernel 471
    mds 185
    safari 206 safari webmateriaal 278
    windowserver 79
    misschien heeft iemand hier iets aan?

Bijdrager
    TheBigZ
    hasseltse op 05 december 2013

misschien heeft iemand hier iets aan?

Waarom denk je dat?

Bijdrager
    fred44nl

wat zijn die cijfers achter de programma-namen ??
    plaats gewoon een afbeelding van Activiteitenweergave.

Bijdrager
    TheBigZ

Of plaats de output van EtreCheck hier: http://www.etresoft.com/etrecheck

Bijdrager
    GoeieDag
    hasseltse op 05 december 2013

op niks eigenlijk maar het “loopt gewoon niet lekker” op de imac…..
    <knip>
    en waar denk e dan aa als leek?
    HD is gecontroleerd ,zegt dat er geen problemen zijn dus(??????) zal het wel het geheugen zijn want ik zie ook geen andere programma’s en extensies meelopen…..

Al in vele draadjes hier worden er allerlei tips en mogelijke oplossingen gegeven bij dit soort problemen. Snor die nou maar een ff op en probeer je probleem echt op te lossen, ipv maar wat losse flodders rond te knallen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

goeiedag…..wat een “naam” en wat een begin van een “goeie dag”………:-):-):-)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.