14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Geheugen Apple MacBook Pro 2011

Ik zou het geheugen van een MacBook pro uit 2011 willen upgraden. Nu zit er 4GB DDR3 1333MHz in. Maar er zou 8GB in moeten.

Ik zag deze in een webshop: http://www.bytesatwork.be/kingston-valueram-8-gb-so-ddr3-1333-kit-kvr13s9s8k2-8.html

Werken deze?

Ik dacht van wel, maar ik had een mailtje gestuurd naar de winkel en die zeiden dat ze niet zouden werken?! Ik had speciaal Mac ram nodig.

Deze bedoelen ze: http://www.bytesatwork.be/catalogsearch/result/?q=CMSA8GX3M2A1333C9

Wat denken jullie?

Alvast bedankt!:-)

Bijdrager
    TheBigZ

Als je toch gaat vervangen zou ik er meteen het maximale inzetten.
    http://www.bytesatwork.be/corsair-mac-memory-16-gb-so-ddr3-1333-kit-cmsa16gx3m2a1333c9.html

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Bedankt zal er eens over nadenken!:)

Maar heb ik dat Mac geheugen echt nodig?

Bijdrager
    TheBigZ

Ander geheugen gaat waarschijnlijk ook wel werken, maar als je probleemloos aan de slag wilt gaan is het wel handig om meteen het beproefde te nemen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    SunKeeper

Gaat het nou echt om die vijf tientjes?

Laat dan maar lekker doen, als je wat meer geduld hebt kun je met 4GB ook goed uit de voeten.:wink:

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Is niet voor mezelf.;-)

En als student is ‘vijf tientjes’ vrij veel.:-|

Bijdrager
    SunKeeper

Tja. Die Mac is ook twee keer zo duur dan een Acer. Ook vrij veel.

Dan maar even sparen. ValueRAM is goedkoop=duurkoop.
    Werkt het niet, dan moet je toch alsnog om dat goede geheugen wat twee keer zo duur is. Net wat je natuurlijk makkelijker vindt.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

De MacBook is net tweedehands aangekocht, heeft dus ongeveer evenveel als ‘een Acer’ gekost.;-)

Maar bedankt voor de tips!

Bijdrager
    Brombeer

Je kunt ook één reepje van 8GB erin stoppen. Dan laat je een van 2GB zitten. Samen 10 GB, dat is een flinke boost vanuit de 4 GB die er nu in zitten.

Ik heb zoiets met mijn late 2012Mini gedaan en het geheugengebruik (activiteitenweergave van 10.8) laat altijd een ruim stuk groen zien. Daarvoor zat er een korte tijd 16 GB in en die teruggang naar 10 merk ik niet (ik heb met dat ene reepje van 8 de mini van de vrouw wat opgekrikt, want liefde is samen delen)

Maar koop geen KVR. KTA is amper duurder (soms zelfs goedkoper) en dan weet je dat je goed zit.

Bijdrager
    spelbook

Ik heb nog 2x4Gb liggen die uit mijn MacBook Pro (eind 2011) komen. Wil je ze hebben? Stuur me dan even een privébericht.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Ja zeker! PM is verstuurd!;-)

Bijdrager
    Niels

Heb hier nog een Corsair Macsetje (1333Mhz) van 16Gb liggen. Ook mij mag je natuurlijk een PM sturen;)

Bijdrager
    flierefluiter

Ik heb geen geheugen voor je maar een PM mag altijd hoor.:-D

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

PM’s verstuurd!:-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.