5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Dommel

Geheugen

Ik was net bezig met mijn Macbook opruimen. Nu worden er echter 2 verschillende groten aan nog te gebruiken geheugen te vinden..

Deze:

en deze

Welke is het betrouwbaarst? En hoe kan het dat ik 47GB aan backups heb? Het enige wat ik backup is mijn iPhone en iPad..

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Dommel

Betekend dit dat als ik time machine update dat ik dat geheugen allemaal weer terugkrijg?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, maar je krijgt het wel terug zodra je meer ruimte nodig hebt voor je eigen bestanden.

Er wordt maximaal een bepaald vast percentage van de vrije gebruikt voor backups. Eigenlijk wordt de ruimte ‘geleend’ en je krijgt het terug wanneer nodig.

Vandaar ook de verschillen in weergave. De SSD heeft technisch gezien zoveel vrije ruimte, de Finder heeft meer vrije ruimte tot zijn beschikking.

Voordeel is dat je niet je externe backup nodig hebt wanneer je snel iets nodig hebt wat je per ongeluk twee weken terug hebt verwijderd. Bijv. wanneer je onderweg bent kan dat handig zijn.

Bijdrager
    Dommel

Dus ik heb eigenlijk 180GB vrije ruimte want als ik hem helemaal volgooi verwijdert hij uit zichzelf de Backups!
    Wat is dat dan een goed systeem. Sorry voor deze domme vraag..
    Dit is de eerste keer in 4 en half jaar dat ik mac gebruik dat ik Time Machine gebruik.

Bedankt allemaal!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.