11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    batu52

Geheugen

Hallo,

Ik ga een nieuwe MacBook Air kopen en ik vroeg me af hoeveel geheugen er overblijft van de 128GB (Yosemite)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MrBelloNLD

SSD en RAM later niet uitbreidbaar (nou ja nu nog niet, wellicht dat owc of andere fabrikant wel met SSD uitbreiding gaat komen)
    dus beter nu kopen wat je over jaren denkt nodig te hebben….

Bijdrager
    MrBelloNLD

ps yosje + CS55 standaard + MS Office etc ong 30 Gb
    dus paar foto’s, backup van je iPhone iPad en vol:-)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik zou je afraden het basismodel MacBook Air te kopen (128GB, 4GB). Kies liever voor de 256GB/8GB. Die configuratie is toekomstvaster en ook nog eens waardevaster.

Maar wat ge je er allemaal mee doen? Als je alleen maar een beetje emailed en op internet zit voldoen all configuraties natuurlijk.

Bijdrager
    batu52
    Waffle op 23 april 2015

Ik zou je afraden het basismodel MacBook Air te kopen (128GB, 4GB). Kies liever voor de 256GB/8GB. Die configuratie is toekomstvaster en ook nog eens waardevaster.

Maar wat ge je er allemaal mee doen? Als je alleen maar een beetje emailed en op internet zit voldoen all configuraties natuurlijk.

Foto’s staan op iCloud, Pages en Keynote op iCloud Drive, Internetten, Popcorn Time, Dreamweaver, xcode verder geen spelletjes ofzo

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

In principe voldoet het basismodel dan. Als je de machine wat toekomstvaster wilt maken kies je voor de 8GB RAM optie, dit is immers niet meer te upgraden na de aankoop. De SSD eigenlijk ook niet, maar deze is wel los te schroeven dus het zou best kunnen dat hier ooit wel een upgrade voor beschikbaar komt.

De formatted capacity van de 128GB SSD is ruwweg 119GB. 7GB daarvan gaat naar OS X, en Xcode 6 is ook zo’n 6GB (incl. images voor de iOS simulator). 119-13 = 106GB. Je houd dus niet iets meer dan 100GB over voor andere dingen. Kan je daar mee leven?

Bijdrager
    batu52
    Waffle op 23 april 2015

In principe voldoet het basismodel dan. Als je de machine wat toekomstvaster wilt maken kies je voor de 8GB RAM optie, dit is immers niet meer te upgraden na de aankoop. De SSD eigenlijk ook niet, maar deze is wel los te schroeven dus het zou best kunnen dat hier ooit wel een upgrade voor beschikbaar komt.

De formatted capacity van de 128GB SSD is ruwweg 119GB. 7GB daarvan gaat naar OS X, en Xcode 6 is ook zo’n 6GB (incl. images voor de iOS simulator). 119-13 = 106GB. Je houd dus niet iets meer dan 100GB over voor andere dingen. Kan je daar mee leven?

Ja daar kan ik wel mee leven.
    En hoe bedoel je toekomstvaster? ik wil em minimaal 5 jaar kunnen gebruiken

Bijdrager
    TheBigZ
    batu52 op 23 april 2015

En hoe bedoel je toekomstvaster? ik wil em minimaal 5 jaar kunnen gebruiken

Dat je er langer mee kunt doen zonder tegen geheugenbeperkingen aan te lopen. (En dat je hem later makkelijker kunt verkopen.)

Bijdrager
    The Jesus

Geheugen van 8GB is handig maar niet nodig. dat is een overweging of dat dat je geld waard is.
    Voor uitbreiding van de SSD kan je veel goedkoper iets als Hyperdrive, Jetdrive, of een simpele SD kaart aanschaffen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nou ja, niet nodig… Een beetje debuggen in Xcode en je loopt de swap al in. Het RAM verdubbelen naar 8GB kost maar €100. Dat is het absoluut waard vind ik.

Bijdrager
    TheBigZ

Gezien de eis van de TS lijkt 8GB mij ook geen overbodige luxe.

batu52 op 23 april 2015

ik wil em minimaal 5 jaar kunnen gebruiken

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.