15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    MVB

Gehele voorkant van shirt bedrukken

Ik wil binnenkort een t-shirt laten bedrukken met pixel-art met de volgende eisen:

– Pixel art, zoiets als dit dus, is normaal gesproken in .gif en .png, terwijl bij de meeste t-shirt-sites alleen jpg’s up te loaden zijn. Kent iemand toevallig een drukker die wel andere formaten kan drukken, of is het technisch gewoon niet mogelijk?
    – Ik wil de gehele voorkant laten bedrukken (mouwen en achterkant dus niet).

Weet iemand waar ik dit het best kan laten doen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Als iets in .png of .gif staat, kan het ook als .jpg bewaard worden.
    Dat is dus een non-argument.

Bijdrager
    MVB

Dat klopt, maar de kwaliteit gaat dan wel achteruit. De regel is dat jpg beter werkt voor foto’s en gif beter voor grafische zaken. Dan zou ik op jpg maximum-kwaliteit moeten zetten, dan zal het waarschijnlijk niet opvallen?

Moderator
    unSOUND

Dat maakt zeker bij het drukken van T-shitrs geen bal uit. Veel van die drukkerijen gebruiken speciale transfer-printers, die in 72 dpi printen, wat bovendien niet eens te zien is door de mazen in het katoen…

Gewoon zo groot mogelijke versie van de foto pakken, opslaan als jpg, en gaan.

Bijdrager
    MVB

Oke :) Ik hoop wel dat het effect van de pixels behouden blijft (dat je nog wel kan zien dat het uit pixels opgebouwd is), maar da’s denk ik toch een kwestie van proberen..

Dus nu alleen nog de vraag waar het mogelijk is om de gehele voorkant (tot aan de onderste en bovenste rand en naad links en rechts) te laten drukken?

Moderator
    unSOUND

Als je het pixel-effect wilt behouden moet je zorgen dat het bedrijf de foto groter maakt zonder extra pixels te berekenen, of de foto moet vergroot worden met de nearest-neighbour instelling in plaats van bilineair.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon op 100% aanleveren.

Lijkt me de enige manier om echt zeker van je zaak te zijn.

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan wat je met die 100% bedoeld… Gewoon de originele foto, of een versie die precies de juiste afmetingen heeft qua cm.

Bijdrager
    MVB

De afbeelding ga ik zelf maken, dus ik zorg gewoon dat ik op de juiste afmetingen uitkom.

Inactief
    Anoniem

Hou er wel rekening mee dat, gezien je wensen (= een paar shirts én veel kleuren), je aangewezen bent op een goedkoop procédé… met dito resultaat.

Bijdrager
    MVB

Ik heb in principe maar 1 shirt nodig en op zich mag dat best wat kosten. Ik begrijp, grotere aantallen worden met andere methodes gemaakt, maar een redelijke kwaliteit mag ik toch wel verwachten?

Bijdrager
    macmickey2

Ligt er helemaal aan wie je het laat doen en welk procede ze volgen…zo moeilijk is dat toch niet om zelf te bedenken? In elke branche/business zijn er prutser aan het werk en kwalitatief goede mensen.

Bijdrager
    MVB

Dat begrijp ik, en daarom vroeg ik of er iemand een drukker weet die dit goed kan. :)

Inactief
    Anoniem

Gezien je eisen ben je aangewezen op digitaaltransferdruk… en dat is kwalitatief gezien toch een stuk minder dan een plotprint.

Bijdrager
    MVB

Een updateje… ik heb inmiddels een shirt-shop in mijn woonplaats gevonden die binnenkort een methode heeft om het shirt mooi te bedrukken met mijn eisen.

Bedankt allemaal voor de hulp, en als het af is post ik het hier nog wel eens.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.