15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    maxjansen

Gehele iCloud foto bibliotheek downloaden

Ik ben bezig al mijn fotos te back upen en vroeg mij af hoe ik dit nu het snelst en makkelijkst kan doen. Heb nu zon 10000 fotos op mijn icloud staan en wil graag alles in 1 keer downloaden naar mijn computer om daar een back up van alles te maken.

Bijdrager
    McPim

Zie hier onder ‘Foto’s en video’s’. Maar die foto’s staan toch al op je Mac?

Bijdrager
    maxjansen

Ik wil zegmaar op mijn windows pc alle fotos en videos opslaan en daarna mijn hele icloud bibliotheek leeg maken

Bijdrager
    McPim

Pas op hè, dit is een Mac forum :lol: Is het dan nog steeds niet makkelijker om de foto’s met een USB schijf of via een netwerk van Mac naar PC te verplaatsen? Stukken sneller. Ik bedoel eigenlijk: waar heb je die foto’s nu fysiek staan, behalve in iCloud?

Bijdrager
    astrohubble

Ik vind het ongelooflijk dat Apple niet helder aangeeft hoe je ALLE foto’s die in je iCloud staan in één keer kunt downloaden naar je Mac Book (of desnoods Windows PC).

Ik heb sterk de indruk dat Apple hier zo probeert om je de betaalde versie van de iCloud met 50 GB door de strot te douwen. Maar eigenlijk is dus mij vraag – en ik weet niet of Apple adepten op deze site daar een antwoord op hebben – HOE KUN JE INDERDAAD IN EEN KEER ALLE FOTO’S DOWLOADEN NAAR JE MAC BOOK AIR VANAF DE ICLOUD, ZODAT JE JE 5 GB GRATIS ICLOUD WEER GEWOON KUNT GEBRUIKEN ALS OPSLAG VOOR FOTO’S ENZ. DIE JE LATER OP JE COMPUTER DOWN WIL LOADEN???

Bijdrager
    koen

Je hoeft niet zo te schreeuwen, hoor 🙉

Bijdrager
    astrohubble

<p class=”cite”>koen op 14 mei 2018 om 14:25</p>

Ja… okay… daar heeft u een punt!

Maar waar Apple zo prat gaat op het gemakkelijk te bedienen van haar apparaten en app’s vind ik het allemaal erg lastig en onhandig enz.. Dat intuïtieve is dus zeer betrekkelijk (of ik moet een soort van randdebiel zijn op computer/ Apple gebied) En dus: heeft u dan wel een antwoord op mijn vraag?

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>astrohubble op 14 mei 2018 om 14:35</p>

<p class=”cite”>koen op 14 mei 2018 om 14:25</p>

Ja… okay… daar heeft u een punt!

Maar waar Apple zo prat gaat op het gemakkelijk te bedienen van haar apparaten en app’s vind ik het allemaal erg lastig en onhandig enz.. Dat intuïtieve is dus zeer betrekkelijk (of ik moet een soort van randdebiel zijn op computer/ Apple gebied) En dus: heeft u dan wel een antwoord op mijn vraag?

Het is eigenlijk vrij eenvoudig en het stond al onder de link uit de eerste reactie in dit topic.

Je hebt de app “Foto’s” op je Mac staan neem ik aan? Selecteer daar al je foto’s met “command + A” en klik dan op Archief > Exporteer>Exporteer foto’s… .

Als je al je foto’s zo ergens anders neerzet kun je alles in de app weggooien en hem opnieuw tot aan de 5GB vullen.

En ja, dat is vrij omslachtig. Maar je gebruikt de app dan ook niet zoals hij bedoeld is. Je kan ook gewoon de bibliotheek uitzetten en via een kabeltje met iTunes je iPhone synchroniseren.

Bijdrager
    Shmoo

Volgende maand (WWDC) zullen we toch wel standaard 15 of 20GB iCloud opslag krijgen, niet?

Bijdrager
    koen

Wie weet.

Maar € 0,99 per maand voor 50 GB is nu toch een prima prijsje, niet?

Bijdrager
    Shmoo

Ja maar het gat tussen 5 en 50GB is wel erg groot. Dat is een Fiat 500 vs lijnbus.

Het gaat niet om dat ne moet betalen voor opslag maar 5GB is net zo idioot als een standaard HD in een computer van 2000,- en meer in 2018.

Apple verkoopt telefoons van 1000 piek met 128GB opslag erin en verwacht dan dat we met die 5GB uitkomen? Kom nou, ergens tussen de 15 en 25GB gratis opslag moet toch wel kunnen met de marges die Apple op hun producten heeft.

Bijdrager
    astrohubble

D

<p class=”cite”>Shmoo op 15 mei 2018 om 01:40</p>
    Ja maar het gat tussen 5 en 50GB is wel erg groot. Dat is een Fiat 500 vs lijnbus.

Het gaat niet om dat ne moet betalen voor opslag maar 5GB is net zo idioot als een standaard HD in een computer van 2000,- en meer in 2018.

Apple verkoopt telefoons van 1000 piek met 128GB opslag erin en verwacht dan dat we met die 5GB uitkomen? Kom nou, ergens tussen de 15 en 25GB gratis opslag moet toch wel kunnen met de marges die Apple op hun producten heeft.

Daar ben ik het helemaal mee eens!!!

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij Google betaal je bijvoorbeeld niks voor ongelimiteerde opslag, maar kijk verder dan je neus lang is en je weet dat het hun om je data gaat. Bij Apple heb ik geen enkel probleem een tientje per maand af te tikken voor 2TB waar ik vervolgens al mijn foto’s en bestanden op gooi.

Je zou kunnen stellen dat 5GB te weinig is omdat er tegenwoordig meer gebruik van wordt gemaakt doordat de telefoon en apps daar ook backups op gooien. Dan is een verhoging naar 10GB misschien goed. Echter is een euro per maand verwaarloosbaar voor zo’n goede service bij een telefoon die met gemak boven de 700 euro kost.

Bijdrager
    Shmoo

Wat bazel je nou allemaal weer met je data?  Kom eens met feiten waar dat allemaal beschreven staat.

Bij Google krijg je gewoon nog altijd je 15GB opslag bij een gratis account en verder hebben ze gisteren zelfs hun prijzen verlaagd voor de meest toegankelijke ‘premium’ oplossingen.

https://www.theverge.com/2018/5/14/17352836/google-one-google-drive-paid-storage-plans-cheaper

Het gaat niet om die fucking 1,- per maand. Het gaat om dat je bij Apple dus 850,- voor een iPhone kunt neerleggen, mogelijk nog eens 350,- voor een iPad en meestal zit er altijd ook nog wel een Mac voor minimaal 1500,- in het pakket.  <— dat je eens per 3 of 5 jaar koopt.

Om al die devices, van dit geile bedrijfje, goed samen te laten werken (Contacten, Foto’s, Agenda’s en backups – syncen) heb je gewoon iCloud nodig. Als je deze prijzen ziet en je gaat dan met je smoel Apple lopen verdedigen dat in dit soort prijzen niet voor 3 jaar lang 15 of 25GB online opslag verwerkt kan worden – dus zodat de 1,- per maand al is meegnomen in de aankoopprijs van het device dan ben je gewoon niet heel erg gezond bezig.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Shmoo op 15 mei 2018 om 17:25</p>
    Wat bazel je nou allemaal weer met je data?  Kom eens met feiten waar dat allemaal beschreven staat.

Bij Google krijg je gewoon nog altijd je 15GB opslag bij een gratis account en verder hebben ze gisteren zelfs hun prijzen verlaagd voor de meest toegankelijke ‘premium’ oplossingen.

https://www.theverge.com/2018/5/14/17352836/google-one-google-drive-paid-storage-plans-cheaper

Het gaat niet om die fucking 1,- per maand. Het gaat om dat je bij Apple dus 850,- voor een iPhone kunt neerleggen, mogelijk nog eens 350,- voor een iPad en meestal zit er altijd ook nog wel een Mac voor minimaal 1500,- in het pakket.  <— dat je eens per 3 of 5 jaar koopt.

Om al die devices, van dit geile bedrijfje, goed samen te laten werken (Contacten, Foto’s, Agenda’s en backups – syncen) heb je gewoon iCloud nodig. Als je deze prijzen ziet en je gaat dan met je smoel Apple lopen verdedigen dat in dit soort prijzen niet voor 3 jaar lang 15 of 25GB online opslag verwerkt kan worden – dus zodat de 1,- per maand al is meegnomen in de aankoopprijs van het device dan ben je gewoon niet heel erg gezond bezig.

Ten eerste schrijf jij op een vervelende asociale manier, maar dat lijkt gewoon jouw ding te zijn dus lees ik er maar even omheen.

Jij hebt het over Google Drive / One. Ik heb het over Google Photos. Het gaat hier immers over foto’s, maar ik snap de verwarring.

Je kan inderdaad stellen dat die euro bij de aankoopprijs in zou moeten zitten. Het is echter een kansloze discussie te gaan zeggen wat Apple anders zou moeten doen. Waar je meer aan hebt is het feit dat je op dit moment, wanneer je die 50GB nodig hebt, gewoon die euro kan betalen want het gaat toch echt bijna nergens over. Dat is echter geen noodzaak, want de persoon in kwestie heeft al een methode uitgelegd gekregen om die euro te vermijden.

Als het gaat om verdienmodellen haalt Apple dat uit hardware en services, Google uit data en advertenties. Google Photos is dus niet echt gratis. Google Drive kost dus geld, blijkbaar werd ongelimiteerd alle soorten bestanden opslaan ze toch iets te gek. Als het gaat om privacy moet je bij Apple zijn en als het dan wat moet kosten heb ik daar persoonlijk geen probleem mee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.