6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Chido

Gehackt?

Hallo mensen.

Ik had een vraagje.
    Vandaag opende ik sketchbox, das zo een notitie app met van die plakkertjes als t ware. Toen ik m opende en een van die plakkers waar ik een wachtwoord genoteerd had trouwens..kreeg ik opeens een soort van roulatie te zien van al mn plakkertjes..het bleef maar door en door gaan..
    Nog nooit eerder is dit gebeurd.
    Ik weet nou niet of t gewoon een hele vreemde ‘glitch’ is opeens, maar ik kreeg toch t gevoel van dat ik gehackt ben.
    Ik was pas geleden een keer op tinychat.. en die site is volgens mij niet echt helemaal koosjer..of althans de mensen die erop zitten.

Nu dus ban gehackt te zijn, wat kan ik eigenlijk doen.
    Ik heb meteen ‘bitdefender’ gedownload en laten scannen, maar goed dat zal vrij weinig oplossen denk ik.

En ja ik weet dat je beter geen wachtwoord ergens als notitie kan plaatsen, maar ja, sommige zijn zo ingewikkeld dat ik die zeker niet zou kunnen onthouden.
    Maar sowieso een vies gevoel krijg ik ervan..van het wellicht gehackt zijn.

Mijn vraag is dus, is dit wat ik verteld heb iets wat lijkt op gehackt zijn en wat kan ik het beste doen?
    Op deze laptop zit ik nog steeds op Snow Leopard, want het is een macbook pro van 2010.

Alvast bedankt voor het meedenken en ieder geval bedankt voor het lezen.
    groet

Bijdrager
    Chido

**soort van alsof het scande door al mn sketchbox files, en wellicht dus heel mn macbook..(?)

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt kijken of je adware hebt geinstalleerd.

Bijdrager
    GoeieDag

Is de computer gehackt, of is Chido gehackt?
    Want van dit zeer onduidelijke verhaal valt geen chocolade te maken.

Bijdrager
    makasa

Regelmatig updaten t.b.v. de veiligheid is een optie. Je passwords aanpassen die op je notities stonden. Gebruik een password programma. Zijn goede gratis of goedkope versies beschikbaar.

Bijdrager
    makasa

Regelmatig updaten t.b.v. de veiligheid is een optie. Je passwords aanpassen die op je notities stonden. Gebruik een password programma. Zijn goede gratis of goedkope versies beschikbaar.
    Een clean install voor de zekerheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.