9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ger

gehackt door broadpwn

Hoi,

ik ben denk ik door broadpwn gehackt op mijn iPhone 5. Nu al 2x de iPhone compleet gewist, maar zelfs in vliegtuig modus blijft de iPhone vanzelf alles te openen. Heeft iemand een tip hoe ik die hacker kan verwijderen ?

Grtjes,
    Ger

Sleutelbeheerder
    Night

Updaten naar 10.3.3. Daarin is het broadpwn lek gedicht.

(10.3.3 is tevens de laatste update voor jouw iPhone, omdat er in de toekomst geen 32-bits updates meer komen)

Bron: https://www.cnet.com/news/apple-security-update-iphone-ipad-ios-hack-broadpwn/#ftag=CAD590a51e

Bijdrager
    IGBA

Broadpwn geeft toegang tot je iPhone via wifi. Hoe denk je dat dat gaat werken in vliegtuigmodus?

Sleutelbeheerder
    Night

Ach, als je eenmaal toegang hebt, kun je er dus ook malware opzetten, los van het lek.

iPhone gewoon terug naar fabrieksinstellingen, updaten naar laatste versie iOS en dan je backup terugzetten.

Moderator
    Raymon Mens

Welkom op OMT! Ik denk dat je iPhone een ander probleem heeft. Want in vliegtuigmodus kan BroadPWN niets. Mocht je toch bang zijn voor deze hack, dan kun je de power- en home-knop van je iPhone inhouden totdat deze opnieuw opstart. Als vervolgens het Apple-logo verschijnt, laat je de power-knop los, maar blijft de home-knop inhouden. Daarna zal het iTunes-logo verschijnen en kun je in iTunes voor ‘herstel’ kiezen.

Na herstel zal je iPhone schoon geïnstalleerd zijn met iOS 10.3.3, dat BroadPWN sowieso in de kiem smoort. Als het probleem dan nog bestaat, is het iets anders aan de hand.

Bijdrager
    IGBA
    Night op 27 juli 2017

Ach, als je eenmaal toegang hebt, kun je er dus ook malware opzetten, los van het lek.

Theoretisch, ja. In de praktijk is het uitermate onwaarschijnlijk dat een willekeurige gebruiker hier het slachtoffer van is geworden. Bij de veel grotere Apple Discussions fora ben ik er nog niet één tegengekomen.

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon zorgen dat je de stappen van Raymond volgt, dan heb je de laatste versie van iOS schoon geïnstalleerd. Hierin zitten een flink aantal kritieke beveiligingsupdates. Een schone installatie van iOS 10.3.3 zal de kans vergroten dat problemen, ontstaan in het verleden, opgelost zullen worden. Mocht je desondanks toch nog op problemen stuiten, laat dit dan hier even weten.

Bijdrager
    Pietje13

Toevallig je scherm recent laten vervangen? Of nat geworden?

Klinkt namelijk meer als een spokende touchscreen dan een hack!

Bijdrager
    Hyrax
    Pietje13 op 28 juli 2017

Toevallig je scherm recent laten vervangen? Of nat geworden?

Klinkt namelijk meer als een spokende touchscreen dan een hack!

Dit dus

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.