30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gehacked?

Krijg mail dat ik gehacked ben middels een trojan

Dreigen met bitcoins betalen, anders…..

Malware bytes vindt niks..

Moet ik dit serieus nemen?

Inactief
    Anoniem

Het is woensdag 😬

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@koen,

effe serieus graag, lijkt voor mij groot probleem..

Bijdrager
    Beech

Ja, en ?

Bijdrager
    KarelWillem

JoopJoopJoop op 6 februari 2019 om 11:04

Nee.

Dit is natuurlijk de eenvoudigste manier om iemand geld afhandig te maken.

Gewoon een mail sturen, en verder hoeven ze er niets voor te doen.

Altijd wel een paar die er in tuinen.

Bijdrager
    Hostyle

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 6 februari 2019 om 11:04</p>
    Krijg mail dat ik gehacked ben middels een trojan

Dreigen met bitcoins betalen, anders…..

Malware bytes vindt niks..

Nee

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem, @Hostyle,

Dit lijkt me een geruststelling, de dreigmail kwam wel van mijn eigen mail account…….

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik krijg deze mail ook regelmatig. Ik zou te zien zijn terwijl ik met mijn broek naar beneden een adult website bezocht. Een en ander opgenomen via de camera in mijn laptop. Helaas heeft hij geen filmpje bijgesloten waarop de vunzige handelingen zichtbaar zijn.

Vandaag had ik een nog zorgwekkender bericht. Deze meneer beweerde dat hij van zijn klant 2000 dollar kreeg om mijn arm te breken. Eerst 1000 als aanbetaling, dan zou hij mijn rechterarm (gelukkig ben ik links) breken en als hij de klant de foto van mijn gebroken arm zou laten zien krijgt hij de resterende 1000 dollars.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@EagerB0bNerd,

Het was inderdaad een dergelijk mailtje, gelukkig gewoon naar de SPAM map dus.

Blijft wel vreemd dat de mail verzonden lijkt van mijn eigen email account..???

Bijdrager
    digilb
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

De afzender van de mail is fake.

Bijdrager
    McPim

JoopJoopJoop op 6 februari 2019 om 11:22
    .. verzonden lijkt van mijn eigen email account..???

Het is vrijwel altijd ‘lijkt’ inderdaad. Bekijk de headers even, dan zie je meestal wel hoe het zit.

Bijdrager
    digilb

Logisch dat MalwareBytes niks vindt, want de mail die je kreeg is (in technische zin) uiteraard niet kwaadaardig (wel de bedoeling ervan, maar dat wordt niet gemeten).

Bijdrager
    GoeieDag

Als je ipv dat regelmatige ge-ruzie hier nou gewoon eens een beetje meeleest, was je deze vraag/’probleem’ al lang eens tegen gekomen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@EagerB0bNerd,

Bedankt, nu ben ik geheel gerustgesteld, nogmaals bedankt….

Bijdrager
    GoeieDag

X

Bijdrager
    McMeller

Woensdag. Gehacktdag.

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 6 februari 2019 om 11:19</p>
    Ik krijg deze mail ook regelmatig. Ik zou te zien zijn terwijl ik met mijn broek naar beneden een adult website bezocht. Een en ander opgenomen via de camera in mijn laptop. Helaas heeft hij geen filmpje bijgesloten waarop de vunzige handelingen zichtbaar zijn.

Vandaag had ik een nog zorgwekkender bericht. Deze meneer beweerde dat hij van zijn klant 2000 dollar kreeg om mijn arm te breken. Eerst 1000 als aanbetaling, dan zou hij mijn rechterarm (gelukkig ben ik links) breken en als hij de klant de foto van mijn gebroken arm zou laten zien krijgt hij de resterende 1000 dollars.

En wanneer je dan zelf 2000 dollar betaalt geeft hij de opdracht terug. Ja, die mail had ik vanmorgen ook.

Laat maar lekker gaan.

Bijdrager
    KarelWillem

EagerB0bNerd op 6 februari 2019 om 11:19

….Vandaag had ik een nog zorgwekkender bericht. Deze meneer beweerde dat hij van zijn klant 2000 dollar kreeg om mijn arm te breken. Eerst 1000 als aanbetaling, dan zou hij mijn rechterarm (gelukkig ben ik links) breken en als hij de klant de foto van mijn gebroken arm zou laten zien krijgt hij de resterende 1000 dollars….

Hahaha…. hoe verzinnen ze zoiets hè?!

Gewoon lekker een beetje in meegaan. Dan houdt je die mensen fijn van de straat.

Zoiets als die man die 23 keer antwoordde met alleen ‘oké’.

Tot ze echt helemaal over de rooie gingen aan de andere kant. .;)

Bijdrager
    abbenhui

En het is feest vandaag: ik heb er ook een. Ter lering en vermaak:

Hallo!

Zoals je misschien hebt gemerkt, heb ik je een e-mail van je account gestuurd.
    Dit betekent dat ik volledige toegang tot uw account heb.

Ik hou je nu al een paar maanden in de gaten.
    Het is een feit dat je bent geinfecteerd met malware via een site voor volwassenen die je hebt bezocht.

Als je hier niet bekend mee bent, zal ik het uitleggen.
    Trojan Virus geeft me volledige toegang tot en controle over een computer of ander apparaat.
    Dit betekent dat ik alles op je scherm kan zien, de camera en microfoon kan inschakelen, maar je verdenkt het niet.

Ik heb ook toegang tot al uw contacten en al uw correspondentie.

Waarom heeft uw antivirus geen malware gedetecteerd?
    Antwoord: Mijn malware gebruikt de driver, ik update zijn signatures elke 4 uur zodat uw antivirus stil is.

Ik heb een video gemaakt die laat zien hoe jij bevredigt jezelf stelt in de linkerhelft van het scherm (je begrijpt zeker wat ik bedoel …), en in de rechterhelft zie je de video die je hebt bekeken.
    Met een muisklik kan ik deze video verzenden naar al uw e-mails en contacten op sociale netwerken.
    Ik kan ook de toegang posten tot al uw e-mailcorrespondentie en messengers die u gebruikt.

Als je dit wilt voorkomen,
    breng het bedrag van 351 EURO over naar mijn bitcoin-adres (als je niet weet hoe je dit moet doen, schrijf dan naar Google: “Koop Bitcoin”).

Mijn bitcoin-adres (BTC Wallet): 12PUa2SHjWAUEpZZUxQNvxa7epabsb

Na ontvangst van de betaling, zal ik de video verwijderen en je zult me nooit meer horen.
    Ik geef je 48 uur om te betalen.
    Zodra u deze e-mail opent, werkt de timer. Ik ontvang onmiddellijk een melding over dit evenement.

Onthouden, na de tijd die aan u is gegeven, wordt de video onmiddellijk verspreid!

Het heeft geen zin om te klagen bij de politie, omdat deze brief niet kan worden getraceerd als en mijn bitcoin-adres.
    Ik maak geen fouten.

Als ik zie dat je dit bericht met iemand anders hebt gedeeld, wordt de video onmiddellijk verspreid.

Beste wensen!

Bijdrager
    GoeieDag

Ik krijg tegenwoordig nog wel eens een ‘helpdesk medewerker van MS‘ aan de telefoon, die een levensgevaarlijk virus op mijn computer heeft geconstateerd. Meestal is het een vrouw die qua stem erg lijkt op een Indiase maaltijd brengservice.

Ik zeg dan dat ik inderdaad een  probleem heb, en er rare geluidjes uit de computer komen. Ik vraag of ze goed wil luisteren.

Vervolgens houd ik de telefoon bij de speaker van mijn muziekinstallatie, en zet het geluid op 10.

Haha, ik zie het al voor me: een vrouwtje ergens in India trekt in paniek haar headsetje van haar hoofd, en loopt de rest van de dag met fluitende oren rond.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McPim,

Geprobeerd de headers te ontleden, hoe zou ik de “hack” kunnen zien waaruit blijkt dat het “nep” is?

Gekeken bij “bronversie” van Apple Mail.

Bijdrager
    abbenhui

Bijdrager
    KarelWillem

abbenhui op 6 februari 2019 om 12:45

….Dit betekent dat ik alles op je scherm kan zien, de camera en microfoon kan inschakelen…

Ik zit echt te hopen op een dergelijk mailtje.

Heb geen microfoon en camera aan of in mijn computer nml…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem,

Ik zit echt te hopen op een dergelijk mailtje.

Heb geen microfoon en camera aan of in mijn computer nml…

Dus jij durft wel.. zal ik het mailtje doorsturen??

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@abbenhui,

Even gekeken zie daar niks vreemds staan, waar zou ik het aan kunnen zien?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha… er valt niet zoveel te durven toch?

Je e-mail hebben ze al.

En bij je thuis langskomen omdat ze boos worden zal niet echt aan de orde zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Het heeft geen zin om te klagen bij de politie, omdat deze brief niet kan worden getraceerd als en mijn bitcoin-adres.
    Ik maak geen fouten.

🥴

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Even gekeken zie daar niks vreemds staan, waar zou ik het aan kunnen zien?

Als je dat precies wil weten kun je een account aanmaken bij spamcop

Dan rapporteer je de spam door de hele broncode in het venster te plakken en op “report spam” te klikken. Paar seconden later zie je waar de spam vandaan komt.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind het wel mooi om te zien hoe een simpel spammailtje mensen kan laten veranderen in doorgewinterde analytici.  Moeten die gasten niet werken? 🙂

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.