8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    FreFel

Gegevens van een foto wijzigen.

Misschien is dit niet de juiste plaats om mijn vraag te stellen maar hier gaan we dan. Ik heb een foto vanaf een usb stick op mijn bureaublad gezet.
    Wanneer ik naar de gegevens kijk staat er bij “aanmaak” en “bewerking” een datum die ik wil aanpassen. Hoe doe je dat?

Bijdrager
    McPim

De aanmaakdatum veranderen doe je in het programma ‘Foto’s’ bijvoorbeeld, zie ‘De datum en tijd van een foto wijzigen‘. De bewerkingsdatum verandert uiteraard elke keer als je de foto aanpast (in welk programma dan ook) .

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  McPim.

Bijdrager
    FreFel

Bedankt voor de info. Maar wat als de betreffende foto alleen niet in het programma foto’s staat maar alleen op het bureaublad. Ik wil de foto helemaal niet in het programma foto’s.

Bijdrager
    McPim

Dan heb je een ander programma nodig (ik zei ‘bijvoorbeeld’ toen ik ‘Foto’s’ noemde)… Tip: google op ‘osx exif editor’.

Bijdrager
    GoeieDag

Zet je de foto even in Foto’s, maak je de gewenste veranderingen, haal je ‘m er weer uit en gooi je de versie die in Foto’s blijft staan weg. Moeilijk…?

Bijdrager
    koen

Misschien kan het met Voorvertoning/Preview?

Bijdrager
    FreFel

Antwoord aan Goeiedag, neen dat is niet moeilijk maar het lukt niet. Ik wil de naam veranderen die gegeven wordt door het fotoapparaat, bv: dsc00019. Dat lukt mij van geen kanten. In Voorvertoning ook niet.

Bijdrager
    Gitte65

Je wilt dus de naam van de foto veranderen?
    Dat doe je door het bestand op je buroblad of in Finder even te selecteren (wordt dan blauw), dan op “enter” te klikken en dan kun je voor de foto (of het bestand) een andere naam intikken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Gitte65.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.