21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Nieky

gegevens overzetten van kapotte imac

Hee Hallo,

Mijn G5 is onlangs overleden; wel opstarten maar na paar minuten vastlopen en hij begint te blazen.

Dus maar een goede gebruikte imac aangeschaft 24 inch, groot hoor zo’n scherm.

Maar nu mijn vraag:

Hoie krijg de data van de (kapotte) G5 naar mijn ieuwe imac?

groet Niek

Bijdrager
    Swisi

Als je HD werkt >
    Een ‘houder’ kopen voor je HD, dan kan je hem via USB verbinden met de Mac.
    (Zo werkt het bij een PC, denk ook bij een Mac.)

Bijdrager
    sally

Al geprobeerd of je in de oude in target mode kan opstarten (als externe firewire HD) ?
    T indrukken.

Bijdrager
    KingAchille
    Bijdrager
    Bianco

Yep, een dockingstation, kost maar een paar (2) tientjes. Oude HD erin, inpluggen aan de USB, en overzetten maar!

Maar, wellicht ten overvloede: je problemen klinken als een defecte fan, of te weinig koeling naar je processor of grafische kaart, wellicht dat schoonmaken helpt?

Bijdrager
    Swisi

Had je bericht maar half gelezen.
    Hoe ziet hij er vanbinnen uit?

Bijdrager
    Afroman

Ik zou eerst de targetmode gebruiken inderdaad. Zo’n dock is misschien handig als je veel met harddisks werkt, maar als dit maar een eenmalige aankoop is is het ook maar zonde. Zo’n Firewirekabel kost 20 euro, maar die kan je ook weer gebruiken op externe harddisks voor snelle/betrouwbare bestandsoverdracht.

Bijdrager
    Nieky

Dockingstation goed idee. Heb de g5 opengemaakt maar het vreemde is dat de ‘pizzadoos’ aan de verkeerde kant opengaat: het beeldscherm komt bloot te liggen en niet de onderdelenkant.
    Iemand hier revaring mee?

Vanavond heb ik wat meer tijd: zal er dan eens een breekijzer tussen zetten ofzoiets.

Het probleem met de g5 is dat hij ‘bevriest’ en dan na een tijdje begint te blazen. Ik heb begrepen dat het moederboard ws overleden is; iets met bolle condensatoren. Iig ga ik geen geld uitgeven aan het ding. Nu een mooie 24 inch imac dus.

Bijdrager
    Swisi

Dockingstation goed idee. Heb de g5 opengemaakt maar het vreemde is dat de \’pizzadoos\’ aan de verkeerde kant opengaat: het beeldscherm komt bloot te liggen en niet de onderdelenkant.
    Iemand hier revaring mee?
    Vanavond heb ik wat meer tijd: zal er dan eens een breekijzer tussen zetten ofzoiets.
    Het probleem met de g5 is dat hij \’bevriest\’ en dan na een tijdje begint te blazen. Ik heb begrepen dat het moederboard ws overleden is; iets met bolle condensatoren. Iig ga ik geen geld uitgeven aan het ding. Nu een mooie 24 inch imac dus.

Door wie/wat kom je tot de conclusie dat er iets met de condenstatoren mis is?
    Een busje perslucht bij ventilators kan wonderen doen, als het dan niet lukt een herinstallatie..

anders is met een andere HD proberen. Anders een defect bord?
    Als ‘ie nog werkt, of tegen een kleine prijs kan repareren, dan wil ik hem gerust overnemen…;)

Moderator
    unSOUND

Hij gaat daar waarschijnlijk van uit omdat dat een heel bekend verschijnsel is bij de iMac G5’s…

Bijdrager
    Swisi

Dacht het al. Je weet maar nooit.;)

Bijdrager
    Nieky

Het zou leuk zijn als hij met een paar tientjes te repareren is maar ik kan me niet voorstellen dat het zoiets is. Een herinstallatie lukt niet want na een minuut, soms 20 seconden ‘bevriest’ het scherm en reageert hij nergens meer op.

Maar hoe krijg ik de pizzadoos aan de goede kant open zodat ik de harde schijf kan bereiken.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zo simpel zou het moeten zijn:;)

Bijdrager
    Nieky

Yep drie schroeven los en je kunt er bij. Ik ga het vanavond nog eens proberen!!!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je een goede set torx schroevendraaiers in huis?

Bijdrager
    xionix

Zou zelf gewoon de HD eruit halen en even in een losse HD case zetten, heb zulke dingen al voor 15 en 20 euro bij de MM zien liggen dus dat is ook niet de grootste uitgave. Heb je meteen een externe HD erbij:wink:

Bijdrager
    Nieky

Zo, heb de harde schijf eruit gehaald. Morgen even achter zo’n kastje aan.

Hij iets anders open dan op bovenstaand youtube filmpje. Het ging dus zo: http://www.youtube.com/watch?v=g06ROXHhez0&feature=related

<br />
    <object width="640" height="385"><br />
    <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/g06ROXHhez0?fs=1&hl=nl_NL" />
    <param name="allowFullScreen" value="true" />
    <param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="http://www.youtube.com/v/g06ROXHhez0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="640" height="385" /></object><br />

Bijdrager
    Nieky

Zo, heb de harde schijf eruit gehaald. Morgen even achter zo’n kastje aan.

Hij iets anders open dan op bovenstaand youtube filmpje. Het ging dus zo: http://www.youtube.com/watch?v=g06ROXHhez0&feature=related

Bijdrager
    Nieky

Behuizing gekocht voor 3 tientjes en de data overgezet..Nu aanleren om vaket te back uppen.

Dank voor reacties. Niek

Bijdrager
    Swisi
    Nieky op 26 augustus 2010

Behuizing gekocht voor 3 tientjes en de data overgezet..Nu aanleren om vaket te back uppen.
    Dank voor reacties. Niek

Hoe staat het met de iMac?

Bijdrager
    Nieky

Zoals gezegd: na opstarten doet hij het een paar minuten. Daarna loopt hij vast.

Hoezo? Wil je ‘m overnemen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.