10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

gegevens overzetten naar nieuwe mac

Beste.

Morgen haal ik mijn nieuwe mac op.
    Nu heb ik gelezen dat je middels migreren het e.e.a. kunt doen. Gaat volgens mij middels time machine
    Maar zet hij dan ook echt alles over? bijv alle geinstalleerde apps. (met hun instellingen)

Of kun je een soort clone maken van je harde schijf en deze overzetten?
    Gaat om een Mac mini 2007 naar een mac mini 2012.

Heb eerder eens wat gedaan middels time machine maar kwam er destijds achter dat hij niet alles mee nam.
    Ik hoor graag

Bijdrager
    GoeieDag

TM neemt echt alles mee. Behalve echt onnodige data als caches en trash. En natuurlijk wat je zelf hebt uitgeschakeld in de TM voorkeuren.
    Je gebruikt voor de overdracht Migratieassistent.app.
    Je moet geen cloon overzetten van de ene naar de andere Mac ivm drivers.

Bijdrager
    rapplew

Neemt hij dan ook alle geïnstalleerde app mee..
    Ik heb bijv Photoshop met een aantal batches (om meerdere foto’s te gelijk te bewerken)
    Deze wil ik niet kwijt raken.

Bijdrager
    KarelWillem

Migratieassistent gebruiken (Mac nieuw aansluiten op Mac Oud).
    Dan krijg je echt alle apps e.d. ook weer mee.

Bijdrager
    mowat

Ik heb in de toekomst ook plannen om een nieuwe iMac te kopen , maar ik vraag me af of je bijvoorbeeld migratieassistent ook kan gebruiken om alles over te zetten vanaf een firewireschijf waar een superdupercopie met bv. yosemite of mountain Lion opstaat?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De migratie-assistent kan gegevens overzetten rechtstreeks van een andere computer, of van een Time Machine-back-up — maar bij mijn weten niet van een andere bron. Heb je geen Time Machine-back-up, sluit dan je oude Mac met een kabeltje (FireWire, Thunderbolt of ethernet) aan op je nieuwe, en bij het instellen van de nieuwe computer kun je de optie kiezen om gegevens over te zetten. Het kan ook draadloos via wifi, maar de snelheid daarvan is zo laag vergeleken bij de bekabelde opties dat het eigenlijk geen slim idee is om wifi te gebruiken als het ook anders kan.

Zie ook dit artikel van Apple zelf.

Inactief
    Anoniem

Ik heb in de toekomst ook plannen om een nieuwe iMac te kopen , maar ik vraag me af of je bijvoorbeeld migratieassistent ook kan gebruiken om alles over te zetten vanaf een firewireschijf waar een superdupercopie met bv. yosemite of mountain Lion opstaat?

Ja hoor, dat kan.

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor jullie reacties.
    Dus , gezien een superdupercopie een opstartbare schijf is , zou het ook op die manier kunnen. Handig om weten.

Bijdrager
    rapplew

Het eea overgezet op de geadviseerde manier.
    5 uur later.. Bijna perfect.
    Photoshop werkt niet helemaal lekker. Loopt af en toe vast.

Deze maar opnieuw installeren
    Hierover wel een vraag. Ik heb een jaar geleden een batch aangemaakt.
    Maar ik weet mijn god niet meer hoe die eruit ziet. Is dit nog ergens weg te plukken?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die moet ergens in een map staan, maar de vraag is: welke? Proberen te zoeken op het Internet is moeilijk omdat de woorden „folder” en „directory” vaak voorkomen in combinatie met „Photoshop” en „batch” omdat mensen pagina’s maken met uitleg over hoe je alle foto’s in een map in één keer kunt bewerken. Misschien dat iemand het weet? Of je kunt op zoek gaan in de map waarin Photoshop geïnstalleerd is, of in de bibliotheek in je thuismap (die bereik je in de Finder door te klikken op het menu Ga en dan de ⌥-toets ingedrukt te houden).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.