7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

gegevens overzetten en weer terugzetten na reparatie

Mijn iBook moet voor reparatie naar Card.
    Het scherm blijft donker dus ik kan er niets meer mee.
    In Target Mode heb ik de gegevens gekopieerd naar een HD van een andere Mac
    (Vreemd genoeg doet het scherm het dan wel )

Na de reparatie wil ik er een fris systeem opzetten en de (gebruikers) gegevens weer terug zetten.
    Volstaat het om de gebruikersmap er weer op te zetten ?
    hoe ga ik het beste te werk ?

Verder wil ik mijn e-mail adressen (mail) en bookmarks (safari) importeren naar de andere computer. Hoe doe ik dat het handigste ? Ik kan natuurlijk uit de gebruikersbibliotheek/SAfari/ de bookmarks.plist vervangen, maar dan overschrijf ik de bookmarks en dat wil ik niet, ik wil ze eraan toevoegen. Mail idem dito.

Bijdrager
    gretver

Ik begrijp dat je je bookmarks en je emailadressen wilt behouden…. Als je de emailadressen in adressbook hebt opgenomen, kun je heel gemakkelijk via .mac de gegevens op je iDisk zetten en dan later weer terugzetten naar je schone ibook. Maak een .mac account aan. Geef deze aan in je isync, synchoniseren en klaar is EagerB0bNerd. Je kunt twee maanden een gratis .mac account gebruiken dus dat moet lukken met die reparatie denk ik zo.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

goed idee, maar toen ik mijn imac kocht zat er een iMac account bij.
    hier heb ik nooit wat mee gedaan en die is inmiddels verlopen.

en ik vraag me af of ik nog kan synchroniseren met een computer in Target Mode (wat in feite een externe harde schijf is ?

Bijdrager
    gretver

mbt tot .mac: je kunt gewoon een nieuwe accunt aanvragen…

Maar ik begrijp dat je coputer niet werkt zonder target mode. Dan heb je niets aan mijn oplossing… Excusé…

Wat je kunt doen is een nwe gebruiker aanmaken op je andere mac en daarvan de bibliotheek kopieren (gebruik dezelfde loginnaam) Dan kun je als je ibook weer terug is alsnog de isync truuk uithalen of de bibliotheek weer slepen…

Bijdrager
    jeroenimo

of met Carbon Copy Cloner een kloon maken op een externe harde schijf en daarna de interne schijf wissen.. kun je em als je je mac terug hebt weer gewoon terugkopieeren

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ja, een Carbon Copy maken kan natuurlijk, wilde ik eigenlijk niet, het leek me een goede gelegenheid om de boel eens op te schonen. Kan sowieso geen kwaad na anderhalf jaar gebruik.

Maar ik doe het toch maar, er stond een Retrospect Client op geïnstalleerd. Hij is nu een back-up aan het maken. Als ie terug is van reparatie schoon ik hem wel op.

Bijdrager
    Deskman

Je account opheffen levert een .img van je usermap op. Deze kun je later weer omruilen voor je niuwe map. Dat gaat redelijk makkelijk. Alleen je programma’s zul je opnieuw moeten installeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.