13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ifamily

gegevens harde schijf tussen 2 MBP wisselen

Hallo,

Ik heb een MBPro 7.1 en mijn vrouw een MBPro 9.1, beide OSX Yosemite en nu willen we onderling wisselen, dus ik neem de MBP van mijn vrouw en mijn vrouw de mijne en uiteraard willen we de inhoud van de HD wisselen, wat zijn de mogelijke opties, ben niet in het bezit van een externe HD ! Is het mogelijk om gewoon de harde schijven onderling te verwisselen of is dit wat te simplistisch, in de MBP 7.1 zit een Hitachi HD en in de 9.1 een Toshiba HD.

En ook iemand een idee hoeveel het maximale ramgeheugen is voor beide MBP of waar is deze info kan vinden ?

Hartelijk dank

Inactief
    Anoniem

Wanneer ze in hetzelfde (Draadloos) netwerk hangen, kan je bestandsdeling aanzetten en zodoende bestanden uitwisselen tussen de macs.

Bijdrager
    Jobberns82

Je zou kunnen overwegen om op beide Macbooks een eigen gebruikersaccount aan te maken. wanneer dit geen optie is, zou je de migratie assistent kunnen proberen. standaard geïnstalleerd en te vinden onder hulpprogramma’s. M.b.t. het geheugen kun je het beste (met serienummer) op de support site van Apple kunnen kijken: http://support.apple.com/nl_NL/specs/ of installeer mactracker op je mac:-)

Bijdrager
    tarun

In Mactracker kan je nagaan hoeveel geheugen er maximaal in kan.

Harde schijven wisselen zou ik niet zomaar doen. Beste optie is een toch een externe harde schijf kopen. Daar een backup op maken van één machine. Dan via FireWire de dat van de ander overzetten op de één. Daarna de backup van de één op de ander zetten.

Bijdrager
    ifamily

Kan ik ook de migratie assistent gebruiken als ik op de MBP van mijn vrouw eerst een clean instal doe en dan via de migratie assistent de gegevens van mijn MBP dan overzet. Haar gegevens op die MBP zijn via iCloud geïnstalleerd.

Bijdrager
    GoeieDag
    ifamily op 21 december 2014

…ben niet in het bezit van een externe HD !

Dan koop je die toch? Een paar tientjes maar. Want hoe zit het nu met je backup? Niet?!!

Bijdrager
    ifamily

ook een oplossing natuurlijk, eentje kopen

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Balsjer

Je kunt bestandsdeling inschakelen zoals al wordt aangegeven door ‘THX-1138’ of ,je gebruikt een NAS (Network Attached Storage) voor bestandsuitwisseling. Voordelen van een NAS kun je vinden op Google uiteraard kun je ook een externe hardeschijf kopen wat je voor een paar tientjes al kunt vinden. Beide MacBook Pro’s kunnen maximaal 16GB geheugen aan, zie de linkjes die ‘TheBigZ’ heeft vermeld. Mactracker is ook een handige programma en, deze heb je voor OS X en iOS. Voor je MacBook Pro 7.1 moet je wel de laatste firmware hebben geïnstalleerd en minimaal OS X Lion 10.7.5 draaien, wat je kunt lezen op Mactracker.

Bijdrager
    makasa

Maak van beide een Time Machine backup. Je moet toch een keer iets gaan backuppen lijkt me. Vervolgens delete je de bestaande accounts, maak een nieuwe aan en zet de backup terug die je wenst. Je zou nog kunnen overwegen een geheel clean install te doen en daarna de backup terug te zetten. Dan begin je met een schone lei.

Bijdrager
    fixar

Als beide MacBook Pro’s nu goed werken met Yosemite zie ik er geen enkel probleem in om beide harde schijven te verwisselen. Werkzaamheden: 2 x 12 schroefjes los draaien (kleine philips volstaat) en weer vastdraaien. Op iFixit vind je duidelijke handleidingen.

Als één of twee van de MBP’s problemen hebben is een schone installatie natuurlijk aan te bevelen.

In alle gevallen zorgen voor een actuele en accurate back-up (bijv. middels TimeMachine), een externe HD van 1TB heb je al vanaf een euro of 60. Ook als je besluit niets anders te doen.

Bijdrager
    ifamily

Maak van beide een Time Machine backup. Je moet toch een keer iets gaan backuppen lijkt me. Vervolgens delete je de bestaande accounts, maak een nieuwe aan en zet de backup terug die je wenst. Je zou nog kunnen overwegen een geheel clean install te doen en daarna de backup terug te zetten. Dan begin je met een schone lei.

Ik heb externe HD gekocht van 1,5 TB en wil dus de 2 mac’s back-uppen en op 1 en dezelfde HD zetten, moet ik dan eerst de HD in partitie opdelen (een partitie voor elke Mac of is dat niet nodig ?

Bijdrager
    GoeieDag

Is niet nodig.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.