8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    combicart

Gegevens centraal beheren

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagstuk waar ik zelf niet echt uit kom. Het liefste heb ik mijn agenda, contacten en mail centraal op 1 plaats. Als ik b.v. een e-mailtje gelezen heb op mijn laptop, dat deze ook als gelezen wordt gezien op mijn vaste computer. Of als ik een adres toevoeg, dat deze zowel op mijn vast computer, laptop en iPhone komt te staan.

Nu heb ik al gekeken naar MobileMe, voor agenda en contacten ideaal, maar voor e-mail heeft dit nog te weinig opties voor mij. Zelf heb ik ongeveer 10 aparte e-mailadressen die ik nu via POP3 binnen haal. Het is voor mij belangrijk dat ik via Mail.app ook e-mails vanaf die 10 aparte e-mailadressen kan versturen. B.v. het ene mailtje verstuur ik vanaf [email protected] en het andere mailtje verstuur ik vanaf [email protected]. Daarnaast vind ik de optie binnen Mail.app dat je kunt zien op welke postbus de mail is binnengekomen ontzettend makkelijk.

Heeft iemand een suggestie? Volgens mij is dit namelijk niet mogelijk met MobileMe? Of zit ik dan automatisch vast aan een aparte server?

Bijdrager
    Pieterr

Open een gratis IMAP account bij Gmail voor je email.

Bijdrager
    combicart

Bedankt voor je antwoord Pieter!

Als ik de e-mailadressen via Gmail binnen laat komen, kan ik dan ook vanuit Mail.app e-mails versturen vanuit de oorspronkelijke e-mailadressen? B.v. [email protected] ipv [email protected]?

Mocht dit zo zijn, dan zou het inderdaad een ideale oplossing zijn!

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt in principe al je email versturen via de Gmail smtp server.
    Verder kun je een aangepast reply-to adres instellen.

With Gmail, you can set a reply-to address that’s different from your Gmail username. Responses to messages you send with an alternate reply-to address are delivered to that address.

Bijdrager
    Pieterr

En voor je adressen is dit misschien iets:

http://www.soocial.com/

Many places, one address book
    Soocial provides a one address book solution to contact management. No matter where you add or change a contact, it will be changed in your other connected devices or web applications.

Bron: Nederlanders bouwen universele synctool voor adresboeken

Bijdrager
    combicart

Ik heb zojuist een Gmail account aangevraagd en IMAP geactiveerd. Daarnaast laat ik vier e-mailadressen op dit account binnenkomen. D.m.v. de labels die Gmail automatisch aan een e-mail geeft kan ik dus precies zien naar wel e-mailadres het gestuurd is. Tot zover dus ideaal.

Ik heb alleen nog een vraag, als ik nu een e-mail via Mail.app verstuur krijgen de ontvangers het gmail adres te zien, maar dit moet eigenlijk het originele e-mailadres zijn. B.v. [email protected] ipv [email protected].

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    alaan

Ga in Mail.app naar Voorkeuren -> Accounts -> Account informatie.
    Bij E-mailadres: kun je meerdere mail adressen invoeren gescheiden
    door een komma. Als je vervolgens een mail bericht verstuurd verschijnt
    er achter Van: een combobox waaruit je een van de mail adressen kunt selecteren.

Bijdrager
    combicart

Het toevoegen van die e-mailadressen aan je account informatie werkt perfect!

Bedankt voor jullie hulp! 8)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.