12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ErwinSK

Gefopt of……..

Ik weet het even niet meer. Sinds een jaar of 3 Mac- loos geweest, nu een Macbook Pro (2eHands) gekocht.

Mijn laatste Mac was een van de laatste iMac’s PPC, er is heel wat veranderd in de loop der jaren. Mijn laatste bijbel
    is dan ook een Leopard, want Snow werkt niet op een PPC.

Om nu terug te komen op mijn MBP, ik wilde een update maken van Lion 7.3, op een USB zetten en dan een clean install,
    allemaal niet zo moeilijk. Ik opzoek naar Lion in de Apps, GEEN Lion…… Vreemd (op z’n minst) Dus ik verder spitten, er waren
    trouwens nog meer vreemde onverklaarbare dingen aan de hand. Ik hen een csr-shot gemaakt van Twee, naar mijn mening toch
    belangrijke certificaten, welke NIET vertrouwd worden, nu kan ik als owner de boel wel weer terug draaien, maar vraag mr af om daar goed
    aan te doen. Graag jullie mening, Greets Erwin

Bijdrager
    Hansi2124

Lion kan je vinden in de App Store (zie in je Dock).

Zal je waarschijnlijk zelf moeten aanschaffen, omdat normaal gesproken dat staat op naam van de originele eigenaar van de Mac. Maar dat merk je snel genoeg.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je hoeft Lion ook niet op USB te zetten, kan gewoon softwarematig installeren. geen usb, geen dvd nodig

die certificaten kloppen misschien niet omdat er illegale software op staat?

Bijdrager
    whispering

Ik heb ook die 2 certificaten in mijn sleutelhanger staan als hierboven getoond. Geen idee waar die vandaan komen en wat je er verder van moet denken.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb ze zo te zien ook.
    4/5 weken jonge MBP nieuwgekocht bij Xando met Lion voorgeinstalleerd, is dus niks ergs!

Bijdrager
    iep

Deze 2 certificaten lijken standaard geen trusts te hebben. Geen rare situatie omdat dit eigenlijk vrij standaard is. Certificaten hebben geen enkel nut als ze standaard toch al worden vertrouwd. Je zult ze eerst zelf moeten controleren en pas daarna bepalen of het vertrouwd moet worden of niet. Dat is het idee.

Bijdrager
    Ir.Bob

Het zijn ook ‘self-signed’ certificaten. Die worden door de computer zelf gegenereerd, bijvoorbeeld voor SSH.

Of zoals Apple het zegt:

During the installation of Mac OS X 10.5, a computer-specific security certificate named “com.apple.kerberos.kdc” is created and entered into the Keychain along with a public/private key pair. This certificate and the associated keys are visible in the System Keychain in Keychain Access. You may notice that this certificate is marked as “This root certificate is not trusted.” This is by design, as the certificate is only intended to be accessed by those specific programs and services designed to use local KDC authentication and does not indicate an issue with the certificate or Keychain.

Bijdrager
    MacAanZee

Dus.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap niet wat nu de hoofdvraag van het hele topic is…

Bijdrager
    MBPuser

Of ie genaaid is of niet, maar Ir. Bob heeft ff korte metten gemaakt met die gedachte:lol:

Bijdrager
    ErwinSK

@JeroenJK op 07 mei 2012 #,

Die gedachte had ik ook al, dus alle troep er af en Lion opnieuw gekocht in de iTunes Store.
    Maar de certificaten staan er nog steeds in.

Nu kan ik wel via de recovery- schijf een schone installatie doen, MAAR wanneer SNOW ook een
    copy is (laat ik het even netjes houden als je begrijpt wat ik bedoel) dan zet hij toch weer die NepSnow
    er op. En nu komt het grote problem. Leopard heb ik nog nieuw in de doos zitten, maar had toen nog een
    PPC (iMac | G5 | PowerMac) en ja die was niet geschikt voor Snow.

Ergo, om een Clean Machine te krijgen heb ik Leopard Snow nodig, de upgrade naar (MacOSXUpd10.6.8.dmg) heb ik want dat is FreeWare. Maar Snow Leopard is nergens
    meer te koop.

Wie heeft er een oplossing voor mij. Ik gebruik de MBP ook zakelijk dus (Rommel) kan ik er niet ophebben en zeker geen besturingssysteem.

Greets, Erwin

Bijdrager
    IBram15

Probeer eens een illegale kopie van Lion erop te zetten. Je hebt ‘m al gekocht, maar je kan in ieder geval kijken wat er gebeurd.. En dan wel voor een schone installatie kiezen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.