14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

gefilmd materiaal vanaf iPad 2 overzetten naar Macbook Pro

Ik zit eraan te denken om binnenkort een iPad 2 te kopen, nu heb ik de volgende vragen.

Wanneer ik ga filmen met de iPad 2 en het gefilmde materiaal wordt opgeslagen op de iPad 2, is er dan vervolgens een mogelijkheid om dit materiaal vervolgens naar mijn Macbook Pro over te zetten, middels Itunes bijv.?

Wanneer ik vervolgens dit gefilmde materiaal vervolgens in de mobiele versie van imovie op de iPad 2 ga bewerken, is het dan mogelijk om bijv. het Imovie project + geflilmde materiaal te exporteren naar de Macbook Pro, om er met de uitgebreidere Mac versie van Imovievervolgens mee verder te gaan?

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    1234

met image capture, zit standaard op je mac. beetje Googlen helpt ook hoor.

Bijdrager
    Yggdrasil

1) Ja, dat is mogelijk.
    2) Hoe?

Je sluit de iPad 2 aan aan je mac via de kabel en dan open je fotolader.

De iPad verschijnt in het programma en je klikt op ‘importeer alles/importeer (geselecteerd)’

3) Dat weet ik niet. Om je gefilmd materiaal op de Mac te bewerken in iMovie volg je stap 2 van mijn reactie.

Succes!

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Had ik nou echt nog nooit van gehoord.:lol:

Anyway. Het wordt middels iTunes overgezet ja.

En ja, je kunt je mobiele frutsels op de MacBook verder bewerken.

Bijdrager
    KarelWillem
    Niiiiiickk op 26 maart 2011

2) Hoe? …

Volgens mij ga je naar de Apps-tab in iTunes als je iPad is aangesloten.

En selecteer je daar onderin iMovie en bewaar je daarvandaan de films.

Hier dus:

Bijdrager
    Yggdrasil
    KarelWillem op 26 maart 2011

Volgens mij ga je naar de Apps-tab in iTunes als je iPad is aangesloten.

Een keer lezen kan geen kwaad hé!;)

Wanneer ik ga filmen met de iPad 2 en het gefilmde materiaal wordt opgeslagen op de iPad 2, is er dan vervolgens een mogelijkheid om dit materiaal vervolgens naar mijn Macbook Pro

Mijn reactie gaat dus over zijn vraag hoe hij zijn materiaal onbewerkt wil overzetten op zijn Mac. En dat kan dus met Fotolader.

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm… ja?

Naar bestandsdeling in iTunes dus.:lol:

Daar kies je de film die je wilt bewaren op je MacBook Pro.

Bijdrager
    Yggdrasil

Geinig… Als ik iets film met de iPhone 4 komen mijn filmpjes niet in iTunes hoor.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Nee. Daar heb jij weer gelijk in.:lol:

Die knallen hier gelijk in iPhoto natuurlijk. Dom.

Bijdrager
    Yggdrasil

KW, jij hebt het enkel en alleen over zijn projecten van iMovie.:wink:

Als hij onbewerkte video’s (met de camera-app) wil overzetten gaat jouw methode niet werken, toch? Jouw werkwijze is enkel voor apps als garageband/iMovie.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.

En Ja.

Het is ook een beetje verwarrend die diverse plekken waar dingen binnen komen.

Bijdrager
    Cybershooter

Het is dus duidelijk dat je zowieso ruw gefilmd materiaal gefilmd met de ingebouwde camera van de iPad 2, zonder moeite kan overzetten naar je Mac, middels hetzij Itunes of fotolader.

Rest mij alleen de vraag of ik een aangemaakt Imovie project op de mobiele iPad versie (die uiteraard beperkter is, dan de Mac versie van Imovie), inclusief het ruwe filmmateriaal, verder kan gaan bewerken in Imovie op de Mac en op welke wijze dit project incl. ruwe filmmateriaal naar je Mac wordt overgezet. Daarnaast heb ik dan nog de vraag of het project dat gemaakt is op je iPad, ook in alle details (dus zonder compatibiliteitsproblemen) wordt gelezen door Imovie, zodat alles van het project voor 100% in de Mac versie van Imovie op de juiste plek staat.

Bijdrager
    fatboysmart

Je kunt ook importeren met Voorvertoning… Archief -> importeer van iPad (of iPhone of hoe je hem ook genoemd heb).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.