9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Diviance1

Geen/amper internet op iMac

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar weken een heel irritant internet probleem. Namelijk, ik heb geen tot amper internet op mijn iMac. Als ik mijn iMac opstart heb ik ongeveer 2 streepjes, maar is het internet heel traag, en dan ongeveer een halve minuut later heb ik helemaal geen internet meer. Op mijn MacBook, welke ook op mijn kamer staat, en PlayStation 3 en Windows laptop heb ik wel internet, dus het probleem ligt aan mijn iMac. Ik heb al geprobeerd om het internet op allerlei kanalen te zetten, maar tevergeefs. Airport in en uitschakelen helpt ook niet.

Wat moet ik doen :sealed:

Edit: het is een Netgear router.

Inactief
    Anoniem

Staat er iets in de omgeving van de iMac die storing kan veroorzaken… Denk aan een telefoon?

Bijdrager
    LEXY

Waar staat die router dan?

Bijdrager
    Diviance1

@ LEXY:

De router staat twee verdiepingen beneden. Maar dat moet het probleem niet zijn want hij deed het eerst wel altijd. Het is nog maar sinds twee weken.

@ Jeroen Ruiter:

Tsja, mijn iPhone, maar die heb ik al bijna een jaar, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Er zijn sinds 2 weken geen vernieuwingen gekomen…

Bijdrager
    LEXY

Heb je de laatste Airport Extreme update al geinstalleerd?
    Ontvangst is van meerdere dingen afhankelijk. Het zou zo maar kunnen als je je bureau een paar meter verplaatst dat het dan beter (of slechter) wordt.

Bijdrager
    Diviance1

Ik heb geen Airport Extreme, dus ook geen update :P.

Het bureau is niet verschuift, noch de iMac. Ik snap er niets van want eerst deed ie het altijd…

Bijdrager
    LEXY

Ik heb het over de Airport Extreme kaart in je iMac.
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136292
    Ook als is je bureau niet verschoven, toch kan er in de omgeving wat zijn veranderd waardoor de ontvangst op die plek is verslechterd.

Bijdrager
    Diviance1

Op de één of andere manier heb ik er nu geen last meer van… Heel vaag.

Bijdrager
    LEXY

Er stond een UFO op je dak. Die is blijkbaar weer vertrokken…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.