4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    joep2604

geen wpa met airport express

Omdat ik problemen had met de draadloze verbinding van mijn MacBook ben ik van WEP naar WPA beveiliging gegaan. De verbinding tussen MacBook en router is nu perfect, maar de verbinding tussen router (ASUS WL500g) en Airport express werkt niet meer. Ik gebruik de airport op dit moment alleen om muziek via iTunes te draaien. Wanneer ik de airport direct in mijn macbook stop kan ik hem configureren en kan ik WPA en wachtwoord instellen maar hij krijgt geen contact met de router.
    Ik weet niet wat ik fout doe.

Bijdrager
    rebbx

He Joep

Heb je al gecontroleerd of de dhcp server op de airport of de asus is uitgeschakeld? Misschien dat ze nu beiden (de asus en de airport) ip nummers gaan rondsturen.

Bijdrager
    hunter18

Waarom een wachtwoord instellen als je hem alleen voor Airtunes gebruikt? Bang dat de buren mee kunnen luisteren naar de muziek.

Ik gebruik de AP ook alleen voor muziek en zonder wachtwoord. Hij werkt dan perfect.

Bijdrager
    joep2604

mijn airport werkt weer. de dhcp server op de airport had ik al uit staan en op de asus aan, maar rebbx bracht mij wel op een idee. ik heb de airport een vast ip adres gegeven en alles werkt weer als een zonnetje. je moet mij niet vragen waarom, volgens mij moet dhcp geen probleem zijn.

bedankt!!!

hunter18: ik bedoel het wachtwoord van de WPA beveiliging. Deze moet je invoeren in je airport om verbinding te krijgen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.