3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Fox505

Geen Wifi via Time Capsule

Hallo Experts,
    Ik ben nieuwe Apple gebruiker en heb na vele jaren PC overstap gemaakt naar een Imac. Eerste ervaringen zijn prima. Ik zit echter met een probleem mbt tot de Time Capsule (3TB) die ik ook meteen heb aangeschaft. Ik heb meerdere topics rond dit onderwerp gelezen maar kom er helaas niet uit dus ik hoop dat iemand me kan helpen…. Ben geen computer wizzkid en exacte betekenis van alle termen (NAT, DHCP, statische IP’s etc) zeggen me niet heel veel.

Probleem:
    Wifi op TC niet zichtbaar

Set-up:
    UPC Thompson TWG870 router – TC verbonden met UPC router via netwerk kabel – Imac verbonden met TC via kabel (werkt!)- Ipads/Iphone via TC Wifi (werkt dus niet)

UPC router instellingen aangepast volgens instructies UPC (https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1152/~/eigen-router-aansluiten-op-thomson-twg870)

In eerste instantie geen internet (kabel en wifi) via TC, Toen statisch IP adres aangemaakt op TC ipv DHCP (las ik ergens in forum), waarbij ik IP adres UPC router heb gebruikt (192.168.0.1). Toen via kabel prima verbinding. Wifi netwerk via TC proberen aan te maken, geen foutmelding maar ook geen wifi te zien op ipad/iphone. Inmiddels 2 avonden aan het klooien geweest en TC er maar weer tussenuit gehaald (mijn vrouw wil wifi….). Kan iemand aangeven wat ik verkeerd doe? Ik wil uiteindelijk TC ook van buiten mijn netwerk kunnen benaderen met ipad/iphone als dat mogelijk is.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    piebas

Nu heb je de router-functie van het modem uitgezet.
    dan moet je de WAN-poort van de TC op DHCP zetten en bij netwerk -> router-modus kiezen voor DHCP en nat.

Waarom wil/doe je het zo?
    Je kunt toch ook de tc in brugmodus zetten en de thomson het netwerk laten regelen?

Bijdrager
    Fox505

Zoals ik aan gaf ben ik geen wizzkid en heb klakkeloos instructie UPC gevolgd. Had ik dus niet moeten doen. Alleen wifi UPC uitgezet en alles werkt als een zonnetje!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.