12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    dimelot

Geen internet op iPhone, maar wel op een andere iPhone.

Grrrrr…. Ik kom er niet uit. Weet iemand misschien de oplossing voor het volgende probleem?

Ik heb een iPad en iPhone die geen verbinding meer maken met mijn Airport Extreme (wifi).
    Maar ik heb wel internet via mijn iMac die bekabeld is via mijn Airport.
    Op het moment dat ik via Wifi verbinding wilt maken krijg ik de melding ‘geen internetverbinding’.

Maar nu komt het rare… Vrouwlief heeft wel wifi op haar iPhone en laptop en zoonlief geen wifi met iPhone, maar wel laptop.
    Op het moment dat zoonlief met laptop bedraad gaat heeft hij geen internetverbinding meer en staat dat hij een zelftoegekend ip nummer heeft..

Op mijn iPhone/iPad al NETWERKHERSTEL gedaan… De AE ook herstart en andere DNS gegeven.
    Wat ook raar is dat met de Airport utility op m’n computer is mijn AE groen en Internet ook groen
    Maar op m’n iphone is het met de Airport-app het internet Oranje.

Het werkte eerst allemaal wel zonder problemen, maar sinds vanochtend ineens niet meer.
    Provider is Ziggo..

Wie o wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

Mvg
    Dimelot

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  dimelot.

Bijdrager
    tarun

Heb je al geprobeerd het netwerk te “vergeten” en opnieuw aan te melden?

Bijdrager
    dimelot

Heb ik gedaan.. ik heb ook netwerkherstel gedaan.

Maar het rare is dat mijn vrouw wel wifi heeft op haar iphone (iOS 9.3.5), zoonlief geen wifi op iPhone (iOS 9.3.4) en ik ook geen wifi op iPhone (iOS 10.1.1). En m’n iMac draait el capitano

Bijdrager
    Odiebla

Klinkt alsof sommige apparaten geen ip adres via dhcp kunnen krijgen van je router. Check die eens.

Bijdrager
    dimelot

De router is in dit geval de Airport Extreme.. De laptop van vrouwlief en zoonlief en 2 macadressen maken verbinding.
    Maar mijn iPad en iPhone dus niet meer. Overigens heb ik wel een keer de mac adressen in de AE gezet.. En die nu weg zijn dus.
    Want als ik bij het tabblad Netwerk kijk, kan ik daar niks meer invullen.
    Ik dacht dat ik daar die reserveringen had neergezet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  dimelot.

Bijdrager
    feek

Lijkt er op dat je jouw Airport het ingesteld dat alleen de op de Airport ingestelde MAC-adressen mogen inloggen op de Airport. Ik zou daar eens gaan zoeken.

Bijdrager
    dimelot

Ik kan dus wel verbinding maken, want ik zie de mac adressen (tegenwoordig wifi-adres) tevoorschijn komen in de Airport utility.

Als ik kijk in het tabblad Versie in de app Airport zie ik de melding ‘Er heeft zich een fout voorgedaan bij de verbinding met de updateserver. Controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw.

@feek: ik kan mij nog wel vaag herinneren dat ik dat ooit een keer heb gedaan, maar ook weer uitgezet. Omdat er weleens mensen langskomen die wifi willen hebben.

Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is de AE te laten herstellen. Maar… dan heeft dadelijk vrouwlief geen internet meer misschien. En die heeft ze op dit ogenblik nodig..

Bijdrager
    dimelot

Ik heb nu mijn iPhone op een STATISCH netwerk gezet en dan doet hij het.

Maar ik weet dat dit niet de nette oplossing is.
    Het is ook niet zo dat alle andere devices steeds een ander IP nummer krijgen omdat ze meestal aan blijven staan.

Dus het ligt aan mijn iPhone en mijn iPad.

Bijdrager
    dimelot

Nu zie ik dat bij netwerkinstelling in de airport utility dat de routermodus op Uitgeschakeld (brugmodus) staat.
    Moet dit niet DHCP zijn? Hiermee stel ik toch in dat de AE nummers uitgeef aan devices?

Bijdrager
    dimelot

Ik denk dat het opgelost is…:)

Maar als het is omdat AE ineens in brugmodus stond ipv DHCP dan is dat raar.
    Ik heb de AE 1x geinstalleerd en neergezet en nooit meer wat aangedaan.
    En nu ineens dit…

Techniek? Het blijft raar.
    In ieder geval bedankt met het meedenken. En ik hoop dat het weg blijft

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  dimelot.

Bijdrager
    dimelot

@odiebla jij gaf een uur geleden al de oplossing zie ik.. haha.. bedankt

Bijdrager
    Odiebla

Np ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.