13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    alli232343

Geen wifi meer op mijn iPhone

eey OMT’ers,

Ik heb een iPhone 4S en ik kan geen verbinding meer maken met draadloze netwerken. als ik naar instellingen ga, dan krijg ik een grijs balkje.
    (wifi icoontje) Wi-Fi Geen Wi-Fi.
    Ik kan ook geen Wi-Fi adres meer zien. daar staat N/A.
    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Groetjes, Alwin

Bijdrager
    JeroenApple

Is het alleen op je thuisnetwerk of ook bij cafés? En heb je al een reset gedaan? Homebutton + aan/uitschakelaar ingedrukt houden totdat ie uit gaat en er weer een appeltje verschijnt.

Bijdrager
    alli232343

nee werkt niet heb je nog een ander alternatief?

Bijdrager
    jamesfrombelgium

je kan eens het volgende proberen:ga naar instellingen- algemeen- stel opnieuw in daar zie je dan alle herstelbewerkingen staan kies er een uit BV herstel alle instellingen en kijk eens als het daarna beter is.

Bijdrager
    alli232343

heb ik werkt nie!

Bijdrager
    jamesfrombelgium

ongeacht wat de oorzaak is, er zijn een aantal stappen die je kunt ondernemen om de problemen op te lossen. Soms kan de oplossing liggen in iets waar je nog niet aan had gedacht. Bijvoorbeeld: controleer of het iOS-apparaat niet in vliegtuigmodus staat. En werk je iOS-apparaat bij naar de nieuwste iOS-versie, want mogelijk is er sprake van een bug, die in een nieuwere versie van iOS is bijgewerkt.
    Het werkt nog steeds niet? Ga dan verder met de volgende twee stappen.

Maak eerst een backup van je iPhone/iPad in iTunes, zodat je niets kwijtraakt.
    Stel de iPhone/iPad opnieuw in. Dit doe je via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.
    Als de gegevens zijn gewist check je nogmaals of er een Bluetooth- of Wi-Fi-adres te zien is. Is dat nog steeds niet het geval, dan ga je naar stap 3.

Stap 3: iOS-apparaat herstellen in iTunes
    Via iTunes kun je je iPhone/iPad herstellen, als niets anders heeft geholpen. Maak eerst een back-up, want het herstellen van je iOS-apparaat houdt in dat alle gegevens en inhoud, inclusief muzieknummers, video’s, contacten, foto’s en agendagegevens worden gewist. Als je regelmatig synchroniseert en backups maakt zullen alle gegevens lokaal op de desktop of in de cloud beschikbaar zijn, dus je raakt niets kwijt.
    De hersteloperatie in iTunes voer je als volgt uit:
    Zorg dat je de nieuwste versie van iTunes gebruikt.
    Sluit de iPhone of iPad op de computer aan. Selecteer het apparaat, zodra deze door iTunes herkend wordt.
    Klik op het tabblad Overzicht.
    Selecteer de optie Herstel.
    Je krijgt tijdens het uitvoeren van dit proces de vraag of je een reservekopie wilt maken. Als je dit niet recent hebt gedaan, raden we aan om de back-up te maken voordat je verder gaat. Nog steeds geen succes na het herstellen van je iPhone of iPad? Ga dan naar stap 4.

Stap 4: Reparatie
    Mogelijk is de draadloze chip kapot en heeft je iPhone, iPad of iPod touch een reparatie nodig.

Bijdrager
    alli232343

Dat stukje heb je van iPhone club. Maar toch bedankt. Ik ga er volgende week mee naar de iCentre premium reaseller.

Bijdrager
    MacBlade

Hetzelfde hier.
    Uit het niets Wifi problemen waarbij de ontvangst eerst wegviel.
    Op de Iphone eerst “herstel netwerk” gedaan wat eerst hielp.
    De volgende dag weer problemen waarbij zelfs de Wifi optie grijs bleef.
    Heb toen een herstel via Itunes gedaan wat de Wifi functie weer terug gaf.
    Maar helaas de volgende dag weer Wifi op grijs en nu werkt geen enkel herstel meer.
    Op internet gevonden om de Iphone nu als een “nieuwe” te installeren met Itunes.
    Kan ik dan achteraf wel weer alles syncen met de backup die ik heb gemaakt?
    Ik voel er weinig voor om alles handmatig te moeten terug zetten.

Bijdrager
    Jimgubbels

De oplossing!

Ook ik had plotseling géén wifi-verbinding meer met mijn 4S maar wel met mijn iPad. ook de iPhone 3GS van mijn echtgenote had problemen met de wifi-verbinding.

Na diverse resets, vernieuwen netwerkverbindingen etc. heb ik de oplossing gevonden in mijn router, een Apple Time Capsule.

Ga naar het tabblad: “draadloos”, klik op “draadloze opties”.

Wijzig de kanalen van 2,4-GHz en 5-GHz van automatisch naar een willekeurig kanaal.

Klik op “bewaar” en “werk bij” en alles zou weer moeten werken.

Succes:lol:

Bijdrager
    Mustafa

Ook ik had geen wifi meer met mn 4s en kon de button niet meer aanzetten omdat hij grijs was.

Ik heb echt alle stappen geprobeerd van verschillende forums, maar heeft geen zin gehad.

Na een tip van een vriend ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij een winkel waar ze iphones repareren.
    Ze hebben het voor een redelijk bedrag gerepareerd op westblaak in Rotterdam Centrum

Het blijkt een chip op de moederbord te zijn die geen goede contact maakt.

Tot nu toe werkt hij gewoon prima.

http://www.iphonekliniek.nl Een aanrader dus!

Succes!!

Bijdrager
    T-sec

Hier via iPhone Kliniek twee stuks iPhone 4S met bekende “WiFi greyed out” (niet meer aan/uit) probleem perfect hersteld.
    De WiFi/BT chip schijnt seriematig slecht vast te zitten en bij redelijk veel 4S modellen dit probleem te geven.
    Even met de fohn op de hoek bij de koptelefoonuitgang blazen op hete stand geeft een tijdelijke oplossing.
    Zodra de temperatuur weer afneemt krimpen de contacten en verliest de 4S zijn WiFi mogelijkheid wederom.

Bij de iPhone Kliniek wordt de WiFi chip met hetelucht soldeerbout verhit en laat men de contacten opnieuw vloeien met flux.
    Nadien wordt de print chemisch gereinigd en bij bijna alle gevallen is het probleem dan weer opgelost.
    De chip vervangen doet men hier niet en op de reparatie als hierboven geeft men ook geen garantie.
    Meestal werkt WiFi weer na de ingreep, is dit eventueel niet het geval dan moet de iPhone via oficiele kanalen gerepareerd.

Bijdrager
    T-sec

En inmiddels is de WiFi verbinding toch weer verdwenen…
    Tussen wat wanhopige reboot en uit/aan pogingen een tweetal keer WiFi terug gehad, maar als snel weer weg.

Op http://www.iphoneincanada.ca claimt iemand ook met een filmpje dat je de fohn op vol vermogen op de hoofdtelefooningang moet richten.
    Net zo lang tot dat het toestel een temperatuurs waarschuwing geeft. Dan het toestel uitzetten, af laten koelen en het zou weer werken.
    Het zou zelfs blijven werken op deze manier, in tegenstelling tot de nodige claims dat de fohn er op slechts voor even werkt.

Bijdrager
    T-sec

Aangezien het WiFi probleem na reparatie weer terug is gekomen na een paar maanden heb ik puur om te proberen het föhn concept geprobeerd.

Fohn op heetste stand van dichtbij op de hoek tegen de koptelefoon ingang van de iPhone aanblazen, tot dat de temperatuursmelding verschijnt.
    Vervolgens de iPhone in een boterhamzakje knopen en 15 minuten in de vriezer leggen. Er uit halen en in je broekzak op temperatuur laten komen.
    Aanzetten, reboot (home- plus on/off button tegelijk indrukken tot Apple logo verschijnt) en geloof het of niet, WiFi werkt al weer dagen lang!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.