12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    w0uter91

geen wifi hardware na installeren windows via bootcamp

beste mensen,

afgelopen middag heb ik maar eens windows op mijn mac geinstalleerd via bootcamp.
    na de installatie viel het mij op dat ik op windows geen wifi te zien kreeg.
    ik heb toen weer geswitcht naar mac en daar gaf hij aan: geen wifi hardware geinstalleerd..
    na wat googlen zag ik dat meer mensen het probleem hadden na de overstap naar LION.
    ik heb inmiddels 10.7.2, volgens mij de laatste versie.

kent iemand dit probleem of weet iemand hoe je het op kan lossen.

ik ben echt een leek op het gebied van computers en ben sinds een jaar over op mac

graag hulp!

bij voorbaad dank!

Inactief
    Anoniem

10.7.3 is de laatste versie. Pas wel op als je die installeert want die heeft nogal wat probleempjes. Daar is eerder melding van gemaakt op OMT. Zou kunnen dat die update via “Software-update” in het Apple-menu om die reden inmiddels teruggetrokken is door Apple. Ik meen dat ergens gelezen te hebben.

De update is wel beschikbaar als OS X Lion Update 10.7.3 (Client Combo)

Bijdrager
    w0uter91

Ook al zou die update mijn probleem verhelpen, ik kan hem niet updaten aangezien ik geen internet verbinding heb…

Bijdrager
    SunKeeper

Tijdelijk kabeltje inprikken? Via een andere PC/Mac downloaden en dan overzetten?

Grote kans dat het je probleem oplost, aangezien 10.7.3 nieuwere versies van de drivers bevat.

Software update komt er wel keurig mee aan, ook daar krijg je de combo-versie aangereikt.

Bijdrager
    w0uter91

Aanvullende informatie

Wat biedt deze update u?

De OS X Lion v10.7.3-update bevat Safari 5.1.3 en de volgende verbeteringen:
    ?Biedt ondersteuning voor de volgende talen: Catalaans, Kroatisch, Grieks, Hebreeuws, Roemeens, Slowaaks, Thais en Oekraïens
    ?Verhelpt problemen wanneer Smart Cards worden gebruikt om in te loggen bij OS X
    ?Verhelpt compatibiliteitsproblemen met bestandsdeling in Microsoft Windows
    ?Verhelpt een probleem bij het afdrukken van Microsoft Word-documenten met opmaak
    ?Verhelpt een probleem met de grafische prestaties op oudere iMacs met een ATI-videokaart nadat deze uit de sluimerstand worden gehaald
    ?Lost een probleem met de Wi-Fi-verbinding op wanneer de computer uit de sluimerstand wordt gehaald
    ?Verhelpt een probleem waarbij Safari mogelijk niet wordt geopend voordat verbinding wordt gemaakt met een draadloos netwerk
    ?Lost een mogelijk probleem met de identiteitscontrole bij een SMB DFS-share op
    ?Bevat compatibiliteit met RAW-afbeeldingen voor extra digitale camera’s

ziet er veel belovend uit.. download hem van een andere pc en installeer hem met een usbstick, ik hoop dat het werkt!!!

Bijdrager
    w0uter91

Het heeft helaas niet mogen werken! Iemand nog een optie?

Bijdrager
    Afroholic

Nog geen oplossing???!!!, want sinds vandaag ben ik hier ook de dupe van nu met LION 10.7.3 op men macbook early 2011 15′, kan maar nergens een oplossing vinden!

Help!

Bijdrager
    w0uter91

ik heb geen software matige oplossing gevonden.. in eerste instantie ter reparatie gestuurd waarbij de airportcable vervangen is, een dag kunnen genieten van internet waarna het weer kapot ging, vervolgens 2 dagen voor verloop van de garantie weer weg gebracht, toen hebben ze een compleet nieuw moederbord er in gezet hierna is het probleem niet meer terug gekomen bij mij..
    ik heb precies de zelfde macbook als jij heb, het opnieuw installeren van lion niet werkt zou ik hem zo snel mogelijk weg brengen om ook het moederbord te laten vervangen o.i.d.

Bijdrager
    Afroholic

Pffff, dat meen je niet.

Wat een bagger zooi:thumbsdown:, maar bedankt eindelijk wat zekerheid…. Nu nog effe een moment zoeken waar ik mijn mbp niet nodig heb, zit natuurlijk midden in de verslagen en papers :confused:.

Hoelang was je hem kwijt en waar heb je hem laten repareren?
    Moet ik dan voor ik met hem op reparatie tour ga ook de ouwe geheugen chips terug doen? (heb mbp uitgebreidt naar 8gb ipv 4) Ivm garantie ofzo?

Bijdrager
    w0uter91

ik heb hem in Den Haag weg gebracht omdat ik daar op school zit. reparatie shops zijn te vinden op internet. ik heb hem beide keren op vrijdag weg gebracht, kon hem dinsdag al weer ophalen, wat dat betreft prima service!
    hoop dat je nog garantie heb!

Bijdrager
    Afroholic

Dan zal er in amsterdam ook vast wel genoeg te vinden zijn.
    Echt bedankt man

En dat laatste hoop ik ook….

Bijdrager
    Afroholic

Update!!
    reboot na een volledige herinstalatie gedaan en ineens popte die weer op, garantie loopt nog tot 15 juni dus hopen dat of hij echt hardware kuren krijgt binnen deze maanden voor free repair, of het was inderdaad alleen software corruption…. chilll

toch zeker bedankt! fijne van een forum

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.