6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    G-wout

Geen wifi bereik in huis?

Hallo,

Ik heb sinds pas een macbook gekocht en allemaal mooi en super, alleen het internetten thuis valt een beetje tegen.
    Ik heb een draadloos netwerk maar ik kan hier alleen maar op als ik in de keuken zit. Ik zie hem overal in huis, maar ook al sta ik voor de router zelf, wil die er niet op! Hiervoor heb ik zelfs al een nieuwe gekocht, in de veronderstelling dat het daar aan lag..

Zou iemand mij kunnen helpen? Dat zou het natuurlijk wel helemaal mooi maken!!

Thanks alvast!

Bijdrager
    nickybbb

Als ik het goed begrijp. Je ziet je router overal waar je staat in huis, maar je kunt er niet op inloggen. Als je in de keuken staat doet hij het wel?

Ik denk dat je je probleem verkeerd uilegt, want als die in het keuken doet zou die het ergens anders ook moeten doen.

Bijdrager
    G-wout

Klopt bijna hoe je het zegt. Hij wil wel inloggen maar kan geen verbinding maken (wifi logo met een ! erin). Alleen in de keuken doet hij het wel..
    Het zou inderdaad “moeten” dat hij het overal moet doen, maar op 1 of andere manier heb ik dus bijna nergens internet, erg raar. Als ik bij anderen zit, dan doet hij het wel. Ook mijn iPhone heeft overal internet in huis, dus het zal wel een instelling moeten zijn op de computer.

Dank alvast voor de reactie

Bijdrager
    1984

Het is een terugkerend probleem met de Mac

Hier het zelfde met de nieuwe iMac ervoor stond er een oudere versie (geen probleem met draadloos internet) echter de 27″ had slecht , en regelmatig helemaal geen verbinding, ook nog de verbinding met laptops gecontroleerd en de instellingen van de iMac gecontroleerd, uiteindelijk via een ethernet kabel aangesloten, Tja dat is de prijs van design…?

Hoi, Sinds kort heb ik de nieuwe MacBook Pro 15 inch. Als ik nu in de kamer zit te internetten, is het bereik soms heel slecht. Met mijn vorige witte 13 inch MacBook had ik hier totaal geen last van. Toen had ik wel gewoon goed bereik en alle streepjes

http://www.onemorething.nl/community/topic/internet-op-nieuwe-imac-27-langzamer-dan-op-2-jaar-oude-macbook-pro
    http://www.onemorething.nl/community/topic/slecht-wi-fi-bereik-nieuwe-macbook-pro-1
    http://www.onemorething.nl/community/topic/geen-internet-bij-wifi-verbinding

Imac 27 inch heeft slecht ontvangst, Macbook pro niet

Bijdrager
    Joffry

Heb je hier misschien iets aan ?

Bijdrager
    Renko

Ik had last van een niet stabiele verbinding op m’n iPad. Misschien ook op m’n iMac, weet ik niet meer zeker. Ik heb de “channel” van m’n wifi access point veranderd en vanaf dat moment ging alles perfect. Dit heeft ermee te maken dat andere channels al behoorlijk vol kunnen zitten door wifi accesspoints van je buren. Misschien staat het los van jouw probleem maar je zou het kunnen proberen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.