13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacTS

Geen voorvertoning sommige mov-films onder Mavericks

Ik kan mijn mov-films niet meer door een druk op de spatiebalk voorvertonen. Ook bij avi-bestanden gaat dit niet. Het vreemde is dat sommige mov-films zich wel laten voorvertonen en andere weer niet. Ik kan ze wel afspelen, maar dan gaat QT ze eerst converteren. Mis ik met de komst van Mavericks enkele codecs?

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    IGBA

Laat me raden: je hebt/had Perian op je Mac staan? Die werkt niet meer en gaat – zoals het er nu naar uitziet – ook niet meer werken. Afspelen met MPlayer of VLC dus.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Maar .mov is toch het standaard formaat van een QT movie? Dus dat zou zonder Perian gewoon moeten werken.

Ik gebruik overigens al jaren VLC omdat QT al jaren alleen maar zichzelf begrijpt en niet een ander veel gebruikt formaat…

Bijdrager
    IGBA

.mov is een containerfile, net als .avi: de inhoud kan verschillen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat doet er niet toe. Het formaat is ontwikkeld door Apple en dan is het gewoon raar als de standaard preview of QT wat ook van Apple is niet zou werken.
    En de TS noemt specifiek Maverick dus kennelijk ging het wel goed onder ML.

Bijdrager
    MacTS

Klopt. Voorvertoning bestaat sinds, even gokken, Tiger of Leopard. Daarna heeft het altijd met alle OS-en gewerkt. En inderdaad, ik heb Perian. Het afspelen met bijv. VLC is ook geen probleem. Het was echter voorheen altijd handig om af te spelen met alleen een druk op de spatiebalk. .Mov is inderdaad het standaardformaat van QT, maar het vreemde is dat sommige files zich wèl laten voorvertonen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is inderdaad niet te zeggen welke wel en welke niet voorvertonen.
    Best irritant. Sommige MKV’s wel, andere niet. Sommige MOV’s wel, sommige niet.

Soms lijkt een bestand zelfs 0 kb.

..Ik kan ze wel afspelen, maar dan gaat QT ze eerst converteren.

Dat fenomeen doet zich bij mij toch niet voor.
    Ze worden keurig geopend en direct afgespeeld (mov in Quicktime, mkv in VLC).

Bijdrager
    MacTS
    KarelWillem op 25 oktober 2013

Ze worden keurig geopend en direct afgespeeld (mov in Quicktime, mkv in VLC).

Het automatisch converteren van sommige .mov gebeurt bij het afspelen in QT, als ik kies voor QT7 spelen ze direct zonder conversie.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, oké. Dat zou best eens kunnen ja.

Ik open de meeste zooi nog gewoon met QT 7.:)

Bijdrager
    MacTS

Uiteraard ben ik niet de enige: discussions.apple.com

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    KarelWillem

Dat Perian kun je van je computer afgooien als je op Mavericks draait?

Of doet het toch nog wel wát?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.