4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    akerboom

geen volledige resolutie met mijn Apple cinema display 27 inch bij windows 7 ???

hallo,

Ik werk normaal gesproken altijd met mijn macbook pro 15 inch en sluit deze aan via thunderbolt op mijn led cinema display en dit werkt perfect. Nu heb ik ook een windows computer (helaas heb ik deze ook nog nodig) en daarvoor gebruik ik ook het externe scherm. Nu is mijn probleem dat ik niet de volledige resolutie krijg via windows, maar die ik wel krijg via mijn macbook pro.

De windows pc is aangesloten via een “Belkin AV360 Mini-DisplayPort converter” naar hdmi omdat de thunderbolt daar uiteraard niet in kan.

Weet iemand hoe ik de volledige resolutie kan krijgen wanneer ik windows draai?

Erik

Bijdrager
    lucschram

Ik heb volgens mij ooit iets gelezen dat een Thunderbold Display alleen thunderbold goed ondersteund. En niet een converter. Maar dit weet ik niet zeker.

Bijdrager
    TheBigZ
    akerboom op 11 oktober 2011

Weet iemand hoe ik de volledige resolutie kan krijgen wanneer ik windows draai?

Niet met die Belkin.
    http://reviews.cnet.com/av-cables/belkin-av360-mini-displayport/4505-7889_7-34122710.html

Bijdrager
    computer space

Gaat niet lukken. Voortaan geen Cinemadisplay meer kopen. Zijn misschien mooi van achter, maar Apple heeft altijd lak aan standaarden met dit soort dingen. Als er gewoon HDMI 1.3 input of DL-DVI op had gezeten had je het zo kunnen gebruiken.
    In theorie zou een PC met displayport naar TB nog moeten kunnen, maar ik weet niet of iemand daar al een goede kabel voor heeft.
    Verkopen die CD en een echt scherm kopen: Dell U2711, Nec PA271W oid.

Wat heeft je PC trouwens voor een output? Je moet wel DL-DVI of DP hebben op je PC, anders kan die het niet eens produceren. Een heel paar Nvidia kaarten kunnen hoge resoluties op HDMI uitvoeren. De 1.3 HDMI standaard geeft voldoende ruimte voor 10 bit/kanaal bij 2560×1600, maar wordt nog veel te slecht geimplementeerd. 90% van zogenaamde HDMI 1.3 apparaten kunnen niks met deze resoluties.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.