6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    thoMacs

Geen verbinding tussen OSX Lion en Windows7

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem. Graag wil ik op mijn Mac bestanden kunnen benaderen op een PC waar Windows7 op staat.

– De PC en Mac staan in dezelfde “werkgroep”
    – Bestandsdeling staat volledig aan op de Windows PC (dus lezen/schrijven allowed)
    – De Mac kan de PC vinden, onder “gedeeld” vind ik hem terug.

Als ik echter op het station klik (in de Finder, onder “gedeeld”), duurt het even waarna ik de melding krijg “verbinding mislukt”.

Wie weet wat er loos kan zijn?

Alvast hartelijk dank!

Bijdrager
    hokkie

als het goed is kun je verbinden als… kiezen. Als je hier Gast aanklikt zou het moeten werken, zo werk ik ook al maanden (et SL, Lion, XP en Win 7). Ik kan elke PC/Mac benaderen…

Inactief
    Anoniem

Systeemvoorkeuren->Delen->bestanden->opties->SMB aanvinken

Bijdrager
    thoMacs

Bedankt Hokkie! Op deze manier kan ik verbinden zonder probs:D

Bijdrager
    WalterF

Ik heb hetzelfde probleem maar ik geraak er niet uit.
    Mijn mac ziet de windows pc en alle schijven die ik heb gedeeld. Als ik echter als Gast inlog krijg ik volgende foutmelding: “De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het origineel onderdeel van ‘D’ onvindbaar is.”
    Heb zowel naar apple als naar windows gebeld. Enkel tegen betaling kan ik verder geholpen worden.
    Iemand enig idee?
    Bovenaan komt wel te staan dat ik verbonden ben als “Gast”.
    Als ik inlog als Geregistreerde gebruiker en ik mijn naam en wachtwoord van windows opgeef begint het schermpje te schudden en blijft hier dan steken.

Bijdrager
    Wolves

WalterF ik heb precies hetzelfde probleem als dat jij omschrijft. Heb jij het kunnen oplossen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.