8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    djmaxjacobs

Geen verbinding met Time Capsule sinds upgrade naar OS X Yosemite

Beste Allen,

Enkele weken geleden heb ik bij een collega op zijn iMac OS X Yosemite geïnstalleerd. In het begin waren er nauwelijks problemen behalve dat de Time Capsule wat langzaam was..

De afgelopen week krijgt hij soms wel en soms geen verbinding met de Time Capsule, dit terwijl alle andere computers (allemaal iMac’s) wel verbinding krijgen met de Time capsule. Deze iMac’s draaien niet op OS X Yosemite maar op oudere versies.

Heeft één van jullie dezelfde problemen gehad en / of welke oplossingen hiervoor zijn?

Ik hoor het graag

Bijdrager
    fixar

Is de iMac via een netwerkkabel aangesloten op de TimeCapsule of gaat e.e.a. via de wi-fi? Probeer dan eerst even of het met een kabel wél lukt.

Bijdrager
    djmaxjacobs

De TimeCapsule staat een meter of 5 bij de iMac’s vandaan. De overige Mac’s hebben wel verbinding alleen de iMac met OSX Yosemite niet..

Bijdrager
    fixar

Toch zou ik het even met een kabel proberen…. dan kun je uitzoeken of het probleem wellicht door de wi-fi problemen van Yosemite wordt veroorzaakt of door andere zaken.

Bijdrager
    Fruitdruif

Kan er van dit probleem geen sticky gemaakt worden, immers wemelt het nu van dit soort gestarte topics.

Bijdrager
    appievanr

Ik heb hier ook last van. Heb zelfs de Time Capsule afgekoppeld. Was gewoon aangesloten via netwerkkabel. De Time Capsule zorgde ervoor dat mijn netwerk over de zeik ging, en zorgde er zelfs voor dat mijn router crasht als ik het Airport-configuratiescherm wil openen. Erger nog is dat aangesloten apparaten last hadden van de Time Capsule binnen het netwerk. Ook heb ik de laatste weken gehad dat er wel eens verbinding kon gemaakt worden, en dan soms weer dagen niet.

Nu is de Time Capsule afgekoppeld en zijn de problemen hier opgelost. Weet niet waar het aan ligt waarom de Time Capsule problemen veroorzaakt de laatste tijd.

Bijdrager
    fixar

Dat is wel typisch Appievanr… Toch denk ik dat er bij Max wellicht iets anders aan de hand is.

Misschien kun je in een nieuw draadje wat meer informatie geven over de set-up zoals jij die in gebruik had, het is hoogst ongebruikelijk dat een TC een netwerk platlegt.

Bijdrager
    djmaxjacobs

Ik kan het helaas niet proberen met een netwerkkabel. Alle overige iMac’s (3) hebben gewoon een verbinding alleen de iMac die op OS X Yosemite draait niet.. Er is niet bekend of er een probleem is binnen Yosemite?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.