14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Sybren

Geen verbinding met software update en iTMS

Sinds een paar dagen kan ik niet meer verbinden met de iTunes Music Store en ook niet met de software-update. Ik heb gezocht op het forum en op de Apple site maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Internet doet het wel normaal, alleen het verbinden met de genoemde programma’s lukt niet.

Dit zijn de meldingen:

iTunes:
    iTunes kan geen verbinding maken met de Music Store. Er heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan.

Software-update:
    Er heeft zich een netwerkfout voorgedaan: time-out (-1001) Controleer uw internet verbinding en probeer het opnieuw.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    Daan.

Hetzelfde probleem heb ik ook.
    zal wel weer worden opgelost.

Bijdrager
    macpro

De iTMS is gewoon in de lucht. Ben er nu in aan het bladeren.
    Het probleem met Software Update is bekend.
    Daar lopen al meerdere draadjes over.

Bijdrager
    Nielsmini

Ik heb hetzelfde probleem.. Maar later ging mijn Ichat v. 2.1 ook moeilijk doen, ik kon mijn vader niet meer bereiken, hij gaf de melding …. did not respond. Heeft dit met elkaar te maken? ik vind het vreemd want eerder functioneerde Ichat prima, ik heb het ook geprobeerd met de test account van apple en die gaf hetzelfde aan. ik hoop dat ik op het goede forum-deel zit..

Aanvulling: Ik kom nog steeds niet op iTMS en Software update..

Bijdrager
    Sybren

Apart. Dat software-update probleem staat er dus los van.

Dit zegt de Apple site:

I have been unable to connect for more than 24 hours on a Mac.

If you haven’t been able to connect to the iTunes Music Store for more than a day—and other customers on our discussion boards aren’t experiencing similar issues—a software or ISP configuration issue may be blocking your access to the iTunes Music Store.

* Your copy of the iTunes application may be out of date.

If iTunes is out of date, it will not be able to connect to the iTunes Music Store. You can download the latest version of iTunes from our website:
    http://www.apple.com/itunes/download/
    * You may need to reset your keychain.

Connection errors are occasionally caused by keychain issues. Click here to find out how to use Keychain First Aid to resolve this issue.
    * You upgraded to a high-speed or wireless Internet connection.

A new DSL or cable modem, or even a router, could be the culprit. These devices allow your computer to access the Internet at a much higher speed, or route your connection to multiple computers. However, they can also expose your computer to hackers. To help prevent this, manufacturers of these products often install firewalls to prevent hackers and viruses from compromising your system. Although this layer of protection is beneficial, there are occasions when a device may determine that the iTunes Music Store is a threat to the computer. If this is the case, you will need to configure these devices to allow iTunes to access the Music Store. Contact your ISP or the device manufacturer if you need help configuring your device.
    * You switched to a new ISP.

If you didn’t install new networking hardware, your ISP may be blocking access to the iTunes Music Store. Let your ISP know about this document which can help your them configure their servers to allow iTunes Music Store traffic through.

Mischien wat met de ISP?

Bijdrager
    Nielsmini

Hoe pas ik die ports dan aan? Ik begrijp dat niet echt, sorry..

Bijdrager
    Esquare
    ”Sybren”

Sinds een paar dagen kan ik niet meer verbinden met de iTunes Music Store en ook niet met de software-update. Ik heb gezocht op het forum en op de Apple site maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Internet doet het wel normaal, alleen het verbinden met de genoemde programma’s lukt niet.

Zoek maar eens op Euronet of Wanadoo op dit forum. Je vindt dan onder meer:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75027
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75320

Bijdrager
    Sybren
    ”Nielsmini”

Hoe pas ik die ports dan aan? Ik begrijp dat niet echt, sorry..

Ik weet het eigenlijk ook niet hoe het precies zit. Ik neem aan dat ISP een Internet Service Provider betekend. Ik denk dat ze bedoelen dat die de provider die instellingen over moet nemen. Ik weet niet of je die zelf kunt aanpassen.

Heeft er hier iemand meer verstand van? :D

Bijdrager
    Nielsmini
    ”Esquare”
    ”Sybren”

Zoek maar eens op Euronet of Wanadoo op dit forum. Je vindt dan onder meer:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75027
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75320

Ik heb inderdaad hier Wanadoo, in eerste instantie deed iTMS en Software-update het niet maar sinds vrijdag ichat ook niet meer. Ichat deed het eerste wel prima voor video-chat terwijl software update en iTMS het al niet deden. Maar het probleem ligt bij Wanadoo dus? Ik snap niet echt wat ik er aan kan doen? :cry:

Bijdrager
    Sybren

Oke, opgelost.

”tdaonp”

@dropshot:
    – Ga naar systeemvoorkeuren
    – Open netwerk (vaal blauwe bol als icoon)
    – Klik op configureer (onderin netwerk schermpje)
    – Kies uit de vijf tabjes het tabje met ‘proxy’s’
    – Zet een vinkje bij web proxy’s (http)
    – Vul dan in het invulveld ernaast de proxy url in (www-proxy.wanadoo.nl) en vul bij poort 8080 in.
    – Ik weet niet of het helpt of werkt om ditzelfde te doen bij de https proxy.
    – Klik op ‘pas nu toe’ en probeer opnieuw te updaten of .mac te bereiken.

Nogmaals: ik weet niet of het voor .mac werkt ik had problemen met update en musicstore. Die update problemen leken echter wel gerelateerd…

Succes!

Dit werkte bij mij. Meer een tijdelijke oplossing heb ik begrepen. Hopelijk wordt het echte probleem bij Wanadoo binnenkort opgelost.

Bedankt tdaonp en Esquare.

Bijdrager
    Nielsmini

Hoe komt het dan dat er opeens zulke problemen zijn voor Wanadoo gebruikers?

Bijdrager
    Freek.

Lees dit draadje (‘.mac down?’) dan even door incl de link van Peter Villevoye naar de buren. Dan ben je helemaal op de hoogte, meer weten we tot nog toe ook niet.

Bijdrager
    ronaba

Las net dit op het forum van: http://www.tweakers.net

Wat is er aan de hand?
    Sinds vrijdag aan het eind van de middag is er een storing bij Wanadoo ADSL / Euronet waardoor een aantal domeinen niet te bereiken is. Zie de storingspagina’s bij Wanadoo en Euronet.
    quote:
    2006-04-07 17:17:23 – ADSL Go/Light/Basic/Plus bereikbaarheid sommige domeinen
    Door nog onbekende oorzaak kan het zijn dat ADSL Go, Light, Basic of Plus klanten problemen ondervinden met het bereiken van sommige domeinen zoals mac.com en de daaraan gekoppelde services. Wij doen ons uiterste best dit zo snel mogelijk voor u op te lossen en bieden onze excuses aan voor het ongemak.
    Ik had zelf eerst alleen problemen bij netwerken die via XS4ALL lopen, maar ik las net dat ook mac.com niet te bereiken zou zijn, en dat is inderdaad het geval. Ik geloof niet dat de route van mijn pc naar mac.com gebruik maakt van een XS4ALL-netwerk. Mogelijk heeft niet heel surfend Nederland met Wanadoo ADSL of Euronet last van de storing. Laat even weten of je er wel of geen last van hebt als je met Wanadoo ADSL of Euronet surft.

Helpdesk
    Ik heb vrijdagavond meteen gebeld met de Wanadoo helpdesk. Ik kreeg te horen dat een hele IP-range geblokkeerd zou zijn door XS4ALL en ik moest daarom maar contact opnemen met “de webmaster”. Ik heb zaterdagochtend nogmaals met de helpdesk gebeld en toen contact opgenomen met mijn hostingprovider, die wist te vertellen dat er vrijdagavond al een storing bij Wanadoo was. Ze hadden echter later in de avond in Utrecht met een Wanadoo ADSL-verbinding getest en alles leek weer te werken. Ik heb daarna contact opgenomen met XS4ALL en gevraagd of zij er iets van wisten. We kwamen tot de conclusie dat het probleem lag ofwel bij Wanadoo zelf, of tussen Wanadoo en XS4ALL. Er werd in ieder geval geen IP-range geblokkeerd, en dat klopt ook, want af en toe komt er toch een ping-reply terug van de “onbereikbare” hosts, waarschijnlijk wanneer een bepaalde (overbelaste?) route naar de host wordt gekozen. Een traceroute van mijn pc naar bijvoorbeeld mac.com geeft al een time-out na 2 hops, dus het probleem ligt duidelijk bij Wanadoo, maar dat hebben ze inmiddels dus toegegeven.

Tijdelijke oplossing
    Toen ik nogmaals naar de Wanadoo helpdesk belde, wisten ze inmiddels van het probleem (genoeg mensen hadden de storing gemeld). Ze wisten niet hoe lang het zou duren. Een helpdeskmedewerker wist me echter te vertellen dat dit probleem een half jaar geleden ook speelde, en dat het toen 3 weken heeft geduurd voordat het was opgelost. Hij vertelde me dat er een tijdelijke oplossing voor het probleem was, namelijk gebruik te maken van de proxyserver proxy.wanadoo.nl op poort 8080. (Overigens vergat hij me het poortnummer te geven.) Hiermee kan ik niet mijn POP3 e-mail binnenhalen, maar gelukkig bestaat er ook nog webmail. Echter kan ik nog steeds geen FTP-verbindingen maken. Waarom dit niet werkt via de proxyserver is me een raadsel, maar nu heb ik hier niet zoveel verstand van, dus mocht iemand een antwoord of oplossing weten, dan hoor ik het graag. De proxyserver is simpelweg niet geschikt voor FTP.

Zondagochtend: geen FTP, conflicten
    Ik heb weer gebeld met de Wanadoo helpdesk. Ze vertelden me dat FTP over de proxyserver bij sommige klanten wel werkt en bij andere klanten niet. Dat ligt niet aan de instellingen op de pc, maar aan de proxyserver (?). Wanadoo heeft een conflict met de tweede partij die de storing zou moeten oplossen, dus nu geven ze alles direct door aan de derde partij (vraag me niet hoe dat in elkaar zit). Het is nuttig om te bellen naar de helpdesk en je klantnummer door te geven, zodat de derde partij hier iets mee kan. Ze hopen de storing binnen een week op te lossen…

Zondagmiddag: oorzaak storing
    Nog maar eens gebeld. Deze keer konden ze me uitleggen wat precies het probleem is. Het schijnt dat bepaalde servers van Wanadoo in Duitsland en Frankrijk sinds vrijdag op blacklists staan. Deze servers worden dus geblokkeerd en het is alleen mogelijk om via bepaalde routes de hosts te bereiken die normaal via de geblokkeerde servers bereikt worden. Wanadoo is bezig de servers van de blacklists te halen en als dat niet lukt, proberen ze nieuwe routes te creëren. De helpdeskmedewerker noemde iets over het sluiten van contracten, dus Wanadoo zal vast niet onterecht op de blacklists terecht zijn gekomen. Ik snap alleen niet goed wat servers in Duitsland en Frankrijk te maken hebben met verbindingen tussen netwerken binnen Nederland.

Bijdrager
    jafolkers

Belachelijk eigenlijk – het probleem heb ik al meer als een week.
    Kreeg de tijdelijke oplossing via de mail en nu vinden ze mijn probleem opgelost – dacht het dus van niet!

Dit antwoord kreeg ik van wanadoo:

Het gebruiken van onze proxyserver is een tijdelijke oplossing voor het onderstaande probleem. Het adres van onze proxyserver is proxy.wanadoo.nl:8080 en kunt u instellen in uw browser.

Door nog onbekende oorzaak kan het zijn dat ADSL Go, Light, Basic of Plus klanten problemen ondervinden met het bereiken van sommige domeinen zoals mac.com en de daaraan gekoppelde services. Wij doen ons uiterste best dit zo snel mogelijk voor u op te lossen en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Internetprobleem is hiermee gedeeltelijk opgelost maar mijn mailprobleem niet.
    Ik kan mijn mail van zonnet/versatel/tele2 (whatever) niet ophalen, lukt alleen maar via webmail.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.