17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Geen verbinding met netwerk mogelijk

Ik heb een 3G iPhone en probeer thuis verbinding te maken met mijn wireless netwerk. Ondanks het invoeren van het juiste wachtwoord blijft mijn iPhone de melding geven “Geen verbinding mogelijk met netwerk…”. Ik heb het met een andere iPhone geprobeerd en daar lukt het wel mee.

Iemand een idee of ik ergens iets verkeerd ingesteld heb staan?

Tks.

Bijdrager
    MacBoot

misschien moet je de router even toestemming geven om wifi-verbinding te maken met de iPhone door het IP-adres toe te voegen
    het IP-adres van de iPhone is te vinden bij instellingen > algemeen > info > WiFi-adres

Bijdrager
    Welles

En waar MacBoot “IP-adres” schrijft, moet je “MAC-adres” lezen…;)

Bijdrager
    Marsman

Ik had het ook na de update naar 2.2. Hoe ik het opgelost heb: De beveiliging
    van het netwerk tijdelijk uitzetten, wachten tot de iPhone een stabiele
    verbinding heeft met het netwerk, daarna de beveiliging weer aanzetten en de
    iPhone werd vervolgens wel op het netwerk toegelaten nadat ik het
    wachtwoord had ingevoerd..

Hoop dat het helpt.

Bijdrager
    jeffo

Tja, het lukt maar niet. heb vandaag de router vervangen voor een Apple Airport station. Alles werkt prima, ook de iPhone van mijn vrouw maakt moeiteloos verbinding maar die van mij blijft de boodschap geven “kan geen verbinding maken met het netwerk”. Het moet dus wel iets in de iPhone zijn lijkt mij, maar wat?

heb ook aantal keren geprobeerd met de beveiliging uit maar ook dat leverde niks op!

Iemand nog een idee?

Bijdrager
    Lexxie

instellingen WiFi AANZETTEN

Bijdrager
    jeffo

Ja, wat dacht je dan dat ik de stekker niet in het stopcontact heb gedaan :S

Wat ik ook probeer, steeds weer “Geen verbinding mogelijk met netwerk …”

*zucht*

Bijdrager
    jeffo
    ”MacBoot”

misschien moet je de router even toestemming geven om wifi-verbinding te maken met de iPhone door het IP-adres toe te voegen
    het IP-adres van de iPhone is te vinden bij instellingen > algemeen > info > WiFi-adres

En hoe stel ik dat in op de Airport Extreme?

Bijdrager
    no1uknow

iPhone even resetten? (Vergrendelknop + homeknop seconde of 6 inhouden totdat ie opnieuw opstart)

Wil in 99% van de probleempjes helpen. (Werk bij een APR dus ik spreek uit ervaring)

Bijdrager
    christiaans

Hier hetzelfde probleem.

Kan ook geen verbinding meer maken met wifi-netwerken sinds een paar weken.

Niet hier thuis maar ook niet op school en niet bij mijn ouders. Moet haast wel aan de iphone liggen.
    Heb al een aantal keren gereset en zelfs een herstel gedaan via iTunes.
    Alle extra programma’s eraf gehaald, misschien zou dat het probleem kunnen zijn maar helaas.

Vraag me af wat ik nu nog kan doen.

Ik denk dat ik terug ga naar Tmobile

Bijdrager
    sanderman

Ik mag hopen dat jullie de WiFi-switch in je instellingen van je iPhone wel aan hebt staan?;) :lol:

Wellicht ten overvloede:
    – zorg er even voor dat je router of draadloze modem je telefoon toestaat. Ikzelf heb thuis een livebox van voormalig Wanadoo, daarbij moet ik in de lijst met Mac-adressen (een vast adres, dat voor elk draadloos apparaat anders is) de iPhone toevoegen, vervolgens de 26 tekens tellende WEP key invoeren op de iPhone en dan heb ik verbinding. Als de telefoon niet in die lijst van het modem staat óf ik heb de WEP key niet, kan ik niet op Internet bij mij thuis.

Maar zoals ik al zei, wellicht ten overvloede.

Bijdrager
    ipod touch

dat probleem heb ik dus met mijn ipod 3gs ik wil inloggen met de juiste code en dan zegt mijn ipod : geen verbinding mogelijk met netwerk ‘de naam van netwerk’.mijn broer heeft er ook een en kan ook niet op de wi-fi . ik heb mijn ipod bij andere netwerken geprobeerd en met succes maar probeer ik het weer thuis doet hij het weer [email protected]#$~! P.s ik zit nu op een computer met dezelfde wi-fi waar mijn ipod op faalt.

Bijdrager
    koster123

Ik heb het precies andersom. Ik heb sinds kort de ipod touch 4g, en heb alles keurig ingesteld zoals het stond. Maar nu heb ik een probleem met wifi. Ik kan alleen thuis op het netwerk, maar als ik dan op school of ergens anders ben staat er ‘kan geen verbinding maken met het netwerk’ terwijl het wachtwoord wel klopt. Ik had al een ipod nano, maar heb de ipod touch 4g gekocht, vanwege de apps en wifi. Ik vind het heel erg irritant. Ik hoop dat iemand hier mee raad heeft!

Bijdrager
    whbakker

Bij mij hielp het volgende:
    (1) op je IOS-apparaat via Instellngen het netwerk (waarmee geen verbinding gemaakt kan worden) “vergeten”.
    (2) opnieuw verbinding maken met dat netwerk. Gebruik het op de router ingestelde en daar zichtbare wachtwoord.
    Willem.

Bijdrager
    Doritoo

Ik heb hetzelfde probleem…

Bijdrager
    optizien

Misschien even op een ander adres bij familie een keer proberen in te loggen…? Dan weet je zeker dat het niet aan je iphone ligt….

Bijdrager
    hatolex

Het zal na zoveel jaar toch wel opgelost zijn?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.