14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    pietroman

[Opgelost] geen verbinding met mac app store; internet werkt wel

Ik zit met een bizar probleem:

• ingelogd op de Mac Mini onder mijn account werkt alles naar behoren: surfen, verbinden met VPN, mac app store openen en e-mail controleren.
    • ingelogd onder de account van mijn wederhelft, lukt surfen wel maar geen verbinding mogelijk met de VPN of het openen van de mac app store, noch e-mail binnen halen.

Mac mini met Mac OS Mojave, netwerkinstellingen zijn in orde.  Verbinden met een ander (draadloos) netwerk helpt niet.

Moderator
    Night

Is het een mogelijkheid dat jouw VPN abonnement het niet toestaat om het te gebruiken op meer dan een account?

Bijdrager
    pietroman

<p class=”cite”>Night op 8 juli 2019 om 18:03</p>
    Is het een mogelijkheid dat jouw VPN abonnement het niet toestaat om het te gebruiken op meer dan een account?

Ik kan met mijn VPN abonnement op meerdere apparaten aanmelden, dus dat is het niet.  Ook een verbinding met de app store zonder gebruik van VPN werkt onder mijn profiel wel maar het andere niet.

Moderator
    Night

Wat voor een (fout)melding krijg je?

Bijdrager
    nnsa

Staat het land wel goed, waar je in de app store wil inloggen ?

Bijdrager
    Pieter Bomans

Ik vervolg even verder met deze account,

in bijlage enkele screenshots. ¬†Blijkbaar werkt enkel maar surfen, ook als ik met andere programma’s iets doe wat internet gerelateerd is werkt het niet. ¬†Heb ook al geprobeerd om de Mac Mini met een netwerkkabel te verbinden met de router in plaats van de wifi, maar ook dat maakt niets uit.

Moderator
    Night

Lijkt erop dat in je tweede account iets mis gaat met de open en gesloten poorten van de ingebouwde firewall.

Start eens op in Safe Mode en probeer het dan nóg eens?

Een soortgelijk probleem hebben we onlangs nog gehad.

Bijdrager
    Pieter Bomans

<p class=”cite”>Night op 9 juli 2019 om 18:32</p>
    Lijkt erop dat in je tweede account iets mis gaat met de open en gesloten poorten van de ingebouwde firewall.

Start eens op in Safe Mode en probeer het dan nóg eens?

Een soortgelijk probleem hebben we onlangs nog gehad.

Bedankt, het goede nieuws: in safe mode werkt nu alles naar behoren (app store laadt normaal). ¬†Het minder goede nieuws: wanneer ik terug in normal mode opstart nog steeds dezelfde problemen … . ¬†Ik heb troubleshooting op apple.com gevolgd ivm opstartitems, maar er staan geen opstartitems. ¬†Wat kan ik nog meer doen?

Moderator
    Night

zowel met als zonder VPN?

Bijdrager
    Pieter Bomans

inderdaad, zonder vpn (die verbindt toch ook niet, zie foutmelding screenshot #3).  Ook het uitschakelen van de firewall brengt geen soelaas.  Is er een manier om na te gaan wat er anders is bij het normale opstarten en het opstarten in veilige modus?

Bijdrager
    Sugar and Cream

Je zou eens met Etrecheck kunnen kijken

Bijdrager
    Pieter Bomans

<p class=”cite”>Sugar and Cream op 9 juli 2019 om 20:56</p>
    Je zou eens met Etrecheck kunnen kijken

Gisteren dit programma ge√Įnstalleerd (bedankt voor de tip!) en even alles gecheckt in zowel normal mode als safe mode … geen verschil. ¬†Ook bizar dat bijvoorbeeld Firefox updaten (via ‘Over Firefox’) het wel gewoon doet. ¬†Is er een mogelijkheid om na te gaan via log bestanden wat er precies verschillend is tussen normal en safe mode?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Pieter Bomans.

Bijdrager
    Pieter Bomans

OPGELOST (maar ik weet niet juist hoe …)

Zonet het volgende gedaan:

• opgestart in safe mode
    • aangemeld met beide accounts en de standaard programma’s geopend die nog niet draaiende waren (VPN en Sophos Home)
    • verbinding gemaakt met de VPN
    • herstart in normale modus

Misschien lag het aan het anti-virus programma en hielp het om dat eens op te starten in safe mode?  In ieder geval werkt alles nu naar behoren.  Bedankt voor de snelle reacties!

Moderator
    Night

Toppie ūüĎć

Ben blij dat het is opgelost voor je.

Het is inderdaad in het verleden wel vaker gebleken dat AV software roet in het eten kan gooien. Het zou dus inderdaad een oorzaak kunnen zijn.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.