5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Strutten

Geen verbinding met het netwerk…

Hallo,

Waarschijnlijk een vaker voorkomend item, maar ik kon geen antwoord vinden in andere berichten in dit onderdeel van het forum.

Ik heb een imac G4 (beneden) en via een Belkin Router (in de meterkast) is die verbonden met een G5 op de bovenverdieping (werkkamer). Tot gisteren werkte alles perfect, maar sinds vanmorgen is de netwerkverbinding boven verbroken. Beneden werkt alles nog perfect.

De instelling op de G5 (boven) geeft een verkeerd, zelf gekozen IP-adres (via DHCP). Waar het 192.168.2.3 zou moeten zijn staat er nu 169.254.204.243 en er staat geen router-adres.
    Als ik de instellingen handmatig verander geeft hij bij netwerkstatus netjes een ‘groene stip’, maar
    verbinding met internet krijg ik niet.

Ik heb alles al een keer opnieuw opgestart, dus ook de router, maar er verandert niets.
    Het enige wat er sinds vrijdag veranderd is, is dat ik bij UPC van Chello Classic naar Chello Extream
    ben overgestapt en dat is inmiddels bij UPC omgezet (dus meer snelheid) Kan dat er iets mee te maken hebben?

Wie kan mij helpen mijn netwerk te herstellen?

Alvast bedankt voor de moeite,
    Strutten

Bijdrager
    Pienjow

heb je ook al op de router gekeken of er instellingen veranderd zijn daar?
    Ik weet dat UPC nogal eens moeilijk is met het aansluiten van meerdere computers omdat upc locked op het macadres van je computer

Bijdrager
    aToMac

Op het moment dat je DHCP (in dit geval je router) niet gevonden kan worden, dan krijg je een 169.254.x.x ip-adres.

Zolang jou Mac de router niet kan vinden, kan je zeker het internet niet op.

Bijdrager
    e

Een vergelijkbaar probleem heb ik ook, met een wireless modem / router. Regelmatig word ik er dan ‘afgegooid’, maar als ik mijn router reset (dwz stekker eruit even wachten en weer terug) dan doet-ie het weer. Maar dit is natuurlijk niet de manier, hopelijk heeft iemand een goeie oplossing, want ook met ‘vernieuw DHCP lease’ lukt het niet..

Bijdrager
    Strutten

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips.
    Inmiddels heb ik de zaak weer aan de praat.
    Met de ‘hulp’ van de UPC Helpdesk had ik na een half uur helemaal geen
    internetverbinding meer; ik moest de netwerkkaart vervangen en het probleem
    zat absoluut bij de router wisten die te melden. Vervolgens lag alles eruit.
    Maar een belletje naar de Belkin Helpdesk zorgde er in ieder geval voor dat
    de zaak beneden in ‘no time’ weer aan de praat was.

Eigen onderzoek wees vervolgens uit dat de ‘Ethernet hub’ de boosdoener was!
    Na deze even losgekoppeld te hebben was mijn verbinding boven ook weer
    hersteld… hè, hè… dat kost je onderhand een halve werkdag.

Nogmaals dank allen en de groeten,

Strutten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.