4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jantje bee

geen verbinding met experia na foutmelding airport netwerk

hallo,

ik had net mijn Ibook g4 en mijn g5 via airport aan elkaar hangen om een bestandje van de g4 in de gedeelde mappen van de g5 te krijgen.

daar kwam een foutmelding en de bestandsoverdracht hield er mee op.

daarna kon ik geen normaal airport internetverbinding meer maken.

ik gebruik de juiste paswoorden voor de experia box. die heb ik opgeslagen in een bestandje dus die kan ik knippen en plakken. de inlog en paswoord zijn goed, die heb ik laatst nog gestuurd naar iemand die hier inlogde met die gegevens op de experia. (

wat gebeurt er precies: doorgaans logt de interverbinding automatisch in….
    ik kies nu voor schakel airport in, kies ander netwerk, vul network identifier in en dan password
    moet genoeg zijn…..
    foutmelding: er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met netwerk SX551574A75

de g5 heeft nog wel internet verbnding door airport
    de draadloze windows machine ook.

dus de fout zit in de g4.

maar wat is de fout?

Bijdrager
    jantje bee

heb zowel wep als wpa beveiliging geprobeerd, hetzelfde resultaat.
    (geen….)

Bijdrager
    drtalos

Ik had hetzelfde probleem!
    Na het herstarten van mijn g4 was het probleem opgelost dacht ik, tot ik heb in standby zette en bij het opnieuw inlogen kreeg ik weer geen verbinding. Toen heb ik ingelogd onder een andere gebruiker daar mee kreeg ik wel verbinding.
    Ik heb toen in de map users/mymac/lybrary/preferences alle .plist bestanden, die iets te maken hebben met netwerk/internet/airport in een map op het bureau blad verplaatst (dus uit de map preferences). Daarna opnieuw opgestart en de netwerk instellingen helemaal opnieuw ingesteld en ik had weer verbinding.

Bijdrager
    jantje bee

en nu ligt mijn tweede mac er verdikkeme ook uit!

hoe kan dat nou toch weer?
    de windows machine logt nog vrolijk in.

ik ga nog eens heel netjes ALLES verwijderen wat maa rin de verste verte met internet te maken heeft.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.