12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    zazaf

geen verbinding meer met time machine

De wanhoop nabij ben ik.

Het lukt mijn trouwe macbookpro niet om verbinding te krijgen met de time machine. Ook na opnieuw installeren (van de time machine) niet.

Ik krijg de volgende mededeling:

“De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar. Controleer de netwerkverbinding en de naam en het IP-adres van de server. Probeer het vervolgens opnieuw.”

Een week of twee heb ik nu mijn timemachine 500 GB. In combi met mijn Macbookpro met macos 10.5.3 werkte het aanvankelijk prima. Installatie fluitje van een cent. Ik gebruik de time machine niet als modem voor internet, heb hem (of is het een haar?) toegevoegd aan mijn bestaande draadloze netwerk.
    Met dat netwerk was echter iets mis, dus dat heb ik opnieuw moeten instellen. Daarna werkte de time machine nog steeds vlekkeloos (o.a. als bibliotheek voor mijn itunes). Tot nu dus.

Iemand tips hoe dit op te lossen valt? Mijn dank is zeer groot!!!

Bijdrager
    Sanne

Ik neem aan dat je TimeCapsule bedoelt? I.p.v. “time machine”.

Met time machine maak je de backups
    Die backups komen op de TimeCapsule te staan.

:wink:

Bijdrager
    zazaf

Excuus; bedoel inderdaad de time capsule….

Overigens heb ik -zoals jullie merken- wel verbinding met het internet… Dus alleen niet met de time capsule.

Bijdrager
    inod3

Mmm.. even terug zetten nar fabrieksinstellingen en daarna net zo installeren als de eerste keer?

Bijdrager
    zazaf

Als ik dat doe, raak ik de totnogtoe gemaakte backups kwijt, volgens mij. En daar zitten bestanden die ik niet meer op mijn macbookpro heb staan…. Hoop ik te voorkomen dus!

Bijdrager
    joasdekker

Kan je ook niet bedraad contact leggen met timecapsule?

Bijdrager
    zazaf

Goeie tip, ga ik zo proberen. Hou jullie op de hoogte!

Bijdrager
    George Morel

Zorg ook dat je een korte naam gebruikt voor je computer in de System Preferences > Sharing. Geen vreemde tekens, gewoon een kort woord.

Doe ditzelfde voor de naam van de Time Capsule, in AirPort Utility.

Bijdrager
    zazaf

Tja, een ethernetverbinding lijkt ook niet te helpen. Ik krijg de volgende melding:

Verbinding:
    Ethernet heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen verbinding tot stand brengen.

time capsule werkt normaal, zo lijkt het, alleen krijg ik dus geen verbinding…

Iemand nog een tip?

Bijdrager
    zazaf

Heb inmiddels de TC via ethernet aan mijn draadloze modem gehangen en direct op de macbookpro. Blijf hetzelfde probleem houden, zelfs nadat ik de TC gereset heb. Het lampje is groen, de airport-configuratie geslaagd maar wanneer ik voor ‘activeer time machine’ kies, lukt het niet om een verbinding met de TC tot stand te brengen. Mijn mac geeft aan ‘verbinden met reservekopievolume’ boven het ‘zuurstokbalkje’ en dat blijft duren en duren zonder dat er iets gebeurt….

Anyone?

Bijdrager
    zazaf

Het raadsel breidt zich uit…
    En is aan de andere kant gedeeltelijk opgelost.

Via de finder kan mijn macbook wel ‘connecten’ met de time capsule. Het programma time machine is echter niet compatible met de time capsule. Het lukt niet om via time machine een verbinding te maken met de time capsule. Ik heb vervolgens een software update gedownload van de apple site die dit zou moeten oplossen.

Echter deze krijg ik niet geinstalleerd omdat -wanneer ik dat probeer- het programmaatje zegt dat dit onmogelijk is omdat ik daarvoor macosx 10.5.2. of hoger nodig heb. Maar het vreemde is; ik draai macosx 10.5.3. Dus het zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Ooit in een grijs en ver verleden had ik windows computers. Ben overgestapt naar Apple vanwege vele dingen maar ook vanwege het gebruiksgemak. Dit begint echter steeds meer op een ‘windows’ probleem te lijken…

Iemand nog tips?

Bijdrager
    zazaf

Het lijkt opgelost!
    Via finder heb ik de zogeheten sparsebundle file op mijn time capsule gedelete.
    Daarna moest ik time machine opnieuw configureren, maar as we speak ben ik via time machine mijn eerste backup (na de crash) aan het maken…

In other words; als iemand hetzelfde probleem heeft; voor mij werkte het deleten van de sparsebundle file (via finder) als de oplossing!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.