7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Geen verbinding meer (adsl thomson 510+airport)

Namens een vriendin schrijf ik het volgende waar ik zelf ook niet uit kom bij haar:

Ze heeft een iBook met airport. Via Airport basestation extreme kon ze internetten via modem Thomson 510 ADSL modem.

Met nadruk op ‘kon’. Op een gegeven moment kregen we geen verbinding meer met internet. (mail, safari, IE, MSN, iChat, niks werkte meer) iBook herstart, modem aan/uit, pluggen ff gecontrolleerd. Niks hielp. Al het spul is nieuw gekocht in januari 2004. Wie kan ons helpen haar weer online te krijgen?

Overigens, we denken dat het niet aan iBook en airport basestation ligt, omdat het bereik nog steeds goed was. (in menubalk 4 kringetjes op airportlogo)

Bijdrager
    tricksel

Er zitten lampjes op de THomson modem die aangeven of er wel of geen verbinding is, zowel met de netwerkkabel als de ADSL-lijn. Ik weet even niet precies welke, maar kijk even of deze branden/knipperen en in welke kleur, en vergelijk dit even met de handleiding.

Als de lampjes goed branden, sluit de iBook rechtstreeks aan de modem aan, en stel je TCP/IP in op DHCP. Kun je nu wel internetten? Zo niet, surf dan even naar het IP-adres 10.0.0.138 (adres van je modem), en kijk of daar de statussen allemaal OK zijn.

Bijdrager
    SvS

Na uit/aan een poosje wachten, dan branden alle 3 vierkantjes in groene kleur.

Bijdrager
    tricksel

Heb je al geprobeerd de iBook rechtstreeks aan de modem aan te sluiten? En werkte dat?

Bijdrager
    SvS

Ga ik zondag doen bij haar thuis. En daarna hoor je wat meer hoe het gegaan is.

Bijdrager
    GrandMaster

Ik herken dit probleem heb dezelfde problemen gehad, de airport op handmatig configureren en de ibook op dhcp en de appletalk niet aanvinken dit helpt bij mij beter anders ben ik nl. ook de verbinding na een aantal dagen kwijt. En het probleem ligt niet aan de Thomson maar aan de airport extreme basisstation.

Bijdrager
    Kn00p

Is de airport nog wel te pingen?

En wat voor IP krijgt de airport op zijn WAN port toegewezen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.