15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JFigaro34

Geen update voor Pages en Keynote in softwareupdate?…

Beste maccers,

een aantal maanden geleden verschenen 2 updates, namelijk voor Pages en Keynote, maar deze zijn tot op de dag van vandaag niet in mijn softwareupdate in systeemvoorkeuren verschenen…
    iemand een idee?…. wil toch wel graag up to date blijven…:mrgreen:

Bijdrager
    Norm 2782

Misschien perongeluk toch al gedownload…?

Je kan iig altijd nog handmatig updaten ^^
    http://www.apple.com/nl/iwork/keynote/download/
    http://www.apple.com/nl/iwork/pages/download/

Bijdrager
    JFigaro34
    ”Norm

Misschien perongeluk toch al gedownload…?

Je kan iig altijd nog handmatig updaten ^^
    http://www.apple.com/nl/iwork/keynote/download/
    http://www.apple.com/nl/iwork/pages/download/

nee echt niet, ik zweer het…. :barbu:

Bijdrager
    Buzz

En staan KeyNote en Pages nog op hun oorspronkelijke plek in /Applications/iWork/ ?
    Je zou kunnen overwegen om het eens opnieuw te installeren.

Bijdrager
    JFigaro34
    ”Buzz_D”

En staan KeyNote en Pages nog op hun oorspronkelijke plek in /Applications/iWork/ ?
    Je zou kunnen overwegen om het eens opnieuw te installeren.

ik heb ze destijds uit het mapje gehaald en direct in de Applications/Programmas map geplaatst… vond het zo wel beter…. had ik dat niet moeten doen dan?…

Bijdrager
    Buzz

Ik denk dat je de updates wel te zien krijgt als je ze weer in een iWork mapje terugplaatst (tijdelijk). Nogal slordig van Apple dat de updater niet even verder zoekt naar deze apps, maar ja….

Bijdrager
    wjgmspeedy

Voor de updates wordt gekeken, naar de informatie in de map Receipts in je Library. Staat daar een pkg van iWork, Pages, Keynote?
    De Apple installer installeert de boel overigens altijd op de defaultlocatie. Als het mapje iWork er niet staat, zal dat gemaakt worden en zullen de programma’s in zijn geheel daarin ge├»nstalleerd worden.

Bijdrager
    Sixer

Software Update kijkt inderdaad alleen naar bestanden die op hun originele plek staan.

Is vervelend, want ik organiseer ook graag m’n apps nader.

Ik heb dit opgelost door een eigen map “Programs” te maken en een alias van /Applications naar /Programs/Apple te maken.

Bijdrager
    Turver

En dat is dus de manier. “Laat OS X voor je werken, ga niet tegen OS X in werken.”

Waarom zou je dingen op een andere plek zetten? Ik vind het vrij logisch als OS X het in de map /Programma’s/iWork/ zet. En als je zonodig meer overzicht wilt hebben, doe het dan op Sixers manier.

Bijdrager
    Buzz

Toch blijft het ook wel een beetje dom van Apple. In het besturingssysteem zit volgens mij een methode ingebouwd om de juiste applicatie bij een document te openen, ongeacht waar op het systeem die applicatie staat. Het zou een kleine moeite zijn om dat systeem ook te gebruiken voor de software update, toch?

Bijdrager
    Sixer

Je kunt ’t ook zien als een manier voor Apple om niet teveel aan je systeem te morren.

Stel je voor dat je juist ergens een /nietvanmij/nietvanmij/ooknietvanjou/temp/files/prutscode/Terminal.app hebt staan voor testomgevingen en SWupdate updatet die zomaar ff, dan ben je ook niet blij..

[/toegegeven dat dit een beetje een extreme situatieschets is]

But you get my point. :satisfied:

Bijdrager
    Buzz

Ja, daar zit ook wel weer wat in…
    :)

Bijdrager
    Turver
    ”Buzz_D”

Toch blijft het ook wel een beetje dom van Apple. In het besturingssysteem zit volgens mij een methode ingebouwd om de juiste applicatie bij een document te openen, ongeacht waar op het systeem die applicatie staat. Het zou een kleine moeite zijn om dat systeem ook te gebruiken voor de software update, toch?

Dat zit niet in het besturingssysteem, dat is gewoon informatie die in/bij het bestand zelf is opgeslagen.

Bedenk ook dat programma’s (kunnen) worden gebruikt door meerdere gebruikers, Unix/OS X is een multi-user systeem. Als jij dus dingen gaat lopen verplaatsen in de algemene Programma’s-map, hebben eventuele andere gebruikers op jouw systeem daar last van.

Bijdrager
    Buzz
    ”Turver”

Dat zit niet in het besturingssysteem, dat is gewoon informatie die in/bij het bestand zelf is opgeslagen.

In het bestand zelf is alleen maar opgeslagen met welke applicatie het geopend kan worden, niet waar op het systeem die applicatie staat. Daarvoor is LaunchServices bedacht. Maar het is blijkbaar niet mogelijk voor de Updater om daarin een kijkje te nemen.

Alleen administrators hebben trouwens het recht om items in de /Applications map te verplaatsen. Zij moeten natuurlijk wel beseffen dat als ze dat doen dat invloed heeft op alle gebruikers. Gebruikers die dat niet beseffen moeten geen Admin privileges krijgen.

Bijdrager
    Turver

Tja, de eerste gebruik die je op een schone OS X aanmaakt, heeft beheerdersrechten. Dus ook ome Henk die nog nooit een computer heeft aangeraakt. En die maakt meestal ook geen tweede gebruiker aan, dus die beseft al helemaal niet dat er een deel op de computer is dat niet bij hem persoonlijk hoort.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.