7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacModus

Geen unlock bij gebruik van dubbel klik home button (camera)

Vraag:

Ik heb een iPhone 4 met IOS 5.01 met een JB. Met een automatisch slot. (1 min en direct) Alles werkt naar tevredenheid.

Maar misschien kan iemand even met mij denken, de iPhone staat al even uit, ik druk dubbel op de home button, kies dan de camera maar doe verder niets, klik weer op home. Dan zit ik in de iPhone zonder te unlocken. Dus ik hoef geen toegangscode op te geven.

Dat is toch wel raar toch. Hebben anderen dat ook? Ik heb het net ook bij de iPod 4G(met JB) van mijn dochter geprobeerd daar het zelfde.

Is dit een instelling fout of wat anders? Ik zal de vraag ook eens in een ander forum stellen.

Update; ik had er zelf een Cydia tweak opstaan, UnlockFX, die heb ik weggehaald. Nu gaat het goed.
    Echter die staat niet op de iPod van mijn dochter. Die heeft helemaal tweaks er op staan.

Update 2: op aangeven en voor de duidelijkheid, op m’n iPhone maar ook op de iPod zit een unlockcode.

Ik ben blijkbaar niet de enigste zie: http://osxdaily.com/2011/10/14/camera-lock-screen-ios-5/
    vanaf de post van 7 dec.

Bijdrager
    mrr_cascella

Euh als er geen wachtwoord op staat is het logisch dat je naar je homescreen gaat maar met code zou het aan u jb liggen

Bijdrager
    stavos

Zoals terecht al opgemerkt, heb je een wachtwoord/code op je iPhone zitten? Zonder die extra beveiliging klopt het inderdaad dat je vanuit je lockscreen, via de directe toegang tot je camera app, naar je homescreen kunt zonder daarbij te hoeven swipen voor een unlock. Zet er een wachtwoord op en je zult merken dat het wel gaat zoals je in eerste instantie bedacht had.

Bijdrager
    MacModus

Natuurlijk zit er een Unlock code op, anders zou ik het ook niet met de vraag komen. Lijkt me logisch.

Bijdrager
    stavos

Voor jou is het logisch. Maar lees je eigen bericht eens terug boven aan deze pagina en je zult zien dat het niet vermeld staat. Je hebt het over een “automatisch slot” en dat je geen “toegangscode hoeft op te geven”. Beide geven geen zekerheid dat jij die code wel hebt ingesteld. Dus voor anderen is het niet logisch.

Daarnaast is het lock screen niet standaard voorzien van een code. En de situatie die jij beschrijft komt voor wanneer je geen code hebt ingesteld..

Bijdrager
    MacModus

Stavos,
    Acc. ik heb de startpost aangepast.

Bijdrager
    mrr_cascella

Of verweider jb en probeer het dan is als het dan werkt licht het aan de jb anders moet ge u iphone binnen. Brengen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.