7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    buzz

Geen uitgaande mail via Planet

Ja, ik weet het dit onderwerp is al diverse keren gepasseerd, maar ik ben hiermee (nog) niet geholpen.
    Ik woon sinds kort in ItaliĆ« en heb een ADSL-abonnement van “Alice” (Telecom Italia). Ook heb ik nog een hosting abonnement lopen bij Planet. Voor onze site, vorig jaar al gestart. M’n probleem is dat ik geen mail kan verzenden via m’n Planet-account. Wat voorheen wel lukte. Nu heb ik al wel gelezen dat er meerdere zijn (geweest) met dit probleem. Maar ik heb al diverse dingen geprobeert. Uitgaande mailserver verandert in: mail.direct-adsl.nl of mail.kpnplanet.nl of 194.151.105.247 in combinatie met poort 578 maar nog steeds “niente”. Wie o wie komt met de verlossende tip?

Bijdrager
    AppletjeEitje

Vaak moet je voor het verzenden van e-mail de smtp server gebruiken van je ISP. In jouw geval is dat Alice. Nu is mijn italiaans niet zo spectaculair, maar ik geloof dat je als smtp server out.alice.it moet gebruiken. Je kunt wel gewoon je pop account van planet blijven gebruiken enzo.

Multo successo!

Bijdrager
    dsm

Juist. De POP-server van Planet kun je gebruiken, maar de smtp-server moet van je Italiaanse provider zijn. Anders verschijnt de melding “relaying not allowed”.

Bijdrager
    buzz

Het werkt! Molto Grazie!!!!!!!

Bijdrager
    tw

probleem is nu alleen dat wanneer je ergens anders werkt (dus niet op je Alice lijn) kun je geen mail versturen… daarom zou ik eens kijken naar Postfix Enabler. Met behulp van dit programma kun je gewoon je local smtp gebruiken, je vult dan als smtp server dus gewoon in ‘localhost’

Bijdrager
    AppletjeEitje
    ”dsm”

Juist. De POP-server van Planet kun je gebruiken, maar de smtp-server moet van je Italiaanse provider zijn. Anders verschijnt de melding “relaying not allowed”.

Juist, dat was precies mijn post toch? :P

Bijdrager
    dsm

Juist :D

Zie het maar als de “hulplijn publiek” in Weekend Lotto Miljonairs, daar komen ook meer mensen met hetzelfde antwoord. Heb alleen nog ff die foutmelding expliciet erbij gezet, want als ie die herkent, dan weet ie zeker dat ie niet andere oplossingen hoeft te proberen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.