5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    I-to-I

Geen toegang meer

Aangezien ik mijn Macboon Pro verkoop (er komt een nieuwe) heb ik via een site gezien hoe ik mijn beheerdersaccount zou kunnen verwijderen. Dit heb ik gedaan, maar nu moet ik bij het herstarten een naam en wachtwoord ingeven, maar mijn account is eruit, dus kom ik er helemaal niet meer in!!! Ik ben echt een leek, maar ik zit nu met de handen in het haar. Dit is wat mij werd gezegd en wat ik gedaan heb:

Desgewenst, maar iets ingewikkelder, kun je het programma ‘NetInfobeheer’ gebruiken, wat je vindt in de map ‘Hulpprogramma’s’
    Klik op het slotje linksonderin en voor een beheerderswachtwoord in. Klik nu op ‘users’ in de middelste kolom. Kies de user waaraan je wijzigingen wilt aanbrengen of die je verwijderen wilt. Wijzigingen doe je in het onderste venster, verwijderen met de delete-knop bovenin:

HELP:x

Bijdrager
    Erik Joling

Opstarten vanaf cd (dvd) en dan het wachtwoord volgens de aanwijzingen van Apple instellen:

Het beheerderswachtwoord wijzigen
    U kunt het beheerderswachtwoord wijzigen als u het huidige beheerderswachtwoord kent. Als u als beheerder bent ingelogd, opent u het paneel ‘Accounts’ in Systeemvoorkeuren en begint u te typen in het wachtwoordveld van de account die u wilt wijzigen. Er verschijnt een dialoogvenster waarin u wordt gevraagd uw huidige wachtwoord op te geven. Typ het huidige wachtwoord en volg de instructies op als u een nieuw wachtwoord wilt typen.

Als u het wachtwoord niet meer weet en de functie voor automatisch inloggen niet is ingeschakeld, kunt u het beheerderswachtwoord opnieuw instellen met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install Disc’.

BELANGRIJK: Met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install disc’ hebben gebruikers onbeperkt toegang tot de computer. Het is daarom van belang dat u de cd op een veilige plaats bewaart.

Om het beheerderswachtwoord opnieuw in te stellen met de Mac OS X-cd, gaat u als volgt te werk:
    Plaats de cd ‘Mac OS X Install Disc’ in de cd-romspeler en start de computer opnieuw op.
    Zodra u het opstartgeluid hoort, houdt u de C-toets ingedrukt totdat u het draaiende radertje ziet.
    Wanneer het installatieprogramma verschijnt, kiest u ‘Hulpprogramma’s’ > ‘Stel wachtwoord opnieuw in’.
    Volg de instructies op het scherm om het wachtwoord te wijzigen.
    Stop het installatieprogramma en start de computer opnieuw op, terwijl u de muisknop ingedrukt houdt om de schijf te verwijderen.

Bijdrager
    I-to-I

:D DANK JE. DIT ZOU DE OPLOSSING MOETEN ZIJN. WEET JE TOEVALLIG OOK OF ER EEN MAKKELIJKE MANIRE IS OM MIJN PERSOONLIJKE GEGEVENS EN INSTELLINGEN TE VREWIJDEREN IVM VERKOOP?

Bijdrager
    sypie

Als je dan toch met de installatie cd/dvd aan de gang bent, ga dan meteen een nieuwe installatie doen. Kies daarbij voor de optie om de bestaande installatie te overschrijven.

Daarbij hoort dit topic niet thuis in algemeen maar in OS.

Moderator
    unSOUND

Als je je account weghaalt, moet je er ook voor zorgen dat de assistent weer gestart wordt bij de eerstvolgende herstart. Dat kan alleen vanuit single-user gebruik, of als de Mac via FireWire aan een andere Mac hangt.

Haal dan de volgende bestanden weg:

/Users/jouwaccountnaam

/var/db/.AppleSetupDone

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.