5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    I-to-I

Geen toegang meer

Aangezien ik mijn Macboon Pro verkoop (er komt een nieuwe) heb ik via een site gezien hoe ik mijn beheerdersaccount zou kunnen verwijderen. Dit heb ik gedaan, maar nu moet ik bij het herstarten een naam en wachtwoord ingeven, maar mijn account is eruit, dus kom ik er helemaal niet meer in!!! Ik ben echt een leek, maar ik zit nu met de handen in het haar. Dit is wat mij werd gezegd en wat ik gedaan heb:

Desgewenst, maar iets ingewikkelder, kun je het programma ‘NetInfobeheer’ gebruiken, wat je vindt in de map ‘Hulpprogramma’s’
    Klik op het slotje linksonderin en voor een beheerderswachtwoord in. Klik nu op ‘users’ in de middelste kolom. Kies de user waaraan je wijzigingen wilt aanbrengen of die je verwijderen wilt. Wijzigingen doe je in het onderste venster, verwijderen met de delete-knop bovenin:

HELP:x

Bijdrager
    Erik Joling

Opstarten vanaf cd (dvd) en dan het wachtwoord volgens de aanwijzingen van Apple instellen:

Het beheerderswachtwoord wijzigen
    U kunt het beheerderswachtwoord wijzigen als u het huidige beheerderswachtwoord kent. Als u als beheerder bent ingelogd, opent u het paneel ‘Accounts’ in Systeemvoorkeuren en begint u te typen in het wachtwoordveld van de account die u wilt wijzigen. Er verschijnt een dialoogvenster waarin u wordt gevraagd uw huidige wachtwoord op te geven. Typ het huidige wachtwoord en volg de instructies op als u een nieuw wachtwoord wilt typen.

Als u het wachtwoord niet meer weet en de functie voor automatisch inloggen niet is ingeschakeld, kunt u het beheerderswachtwoord opnieuw instellen met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install Disc’.

BELANGRIJK: Met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install disc’ hebben gebruikers onbeperkt toegang tot de computer. Het is daarom van belang dat u de cd op een veilige plaats bewaart.