6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BS

Geen toegang meer tot Foto's en iPhoto Bibliotheek

Hi Lezers,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik loop te klooien met de Foto’s app op mijn MacBook Pro 2013.

Ik heb ooit de foto’s bibliotheek verplaatst naar een externe hardeschijf. Maar als ik nu de bibliotheek wil openen krijg ik onderstaande melding:

Foto’s kan de systeemfotobibliotheek ‘Foto’s-bibliotheek.photoslibrary’ niet vinden.
    U kunt een andere bibliotheek openen en deze als systeemfotobibliotheek instellen in de voorkeuren.

Het is een bibliotheek van 45 gb aan foto’s..

Ook heb ik nog een oude iPhoto bibliotheek op de MacBook zelf staan, 1,4 gb groot, maar als ik deze open, opent iPhoto wel, maar staan er geef foto’s meer in?

Weet iemand hoe ik weer toegang tot deze foto’s krijg?

Bijdrager
    tarun

Weet je waar je bibliotheek staat? Kies dan voor “Open een andere bibliotheek” en kies die.

Bijdrager
    SunKeeper

Als het een bibliotheek met een oudere structuur betreft (bijv. uit Snow Leopard) moet een tooltje van Apple gebruiken om de bibliotheek geschikt te maken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202358

Bijdrager
    Joid

Maar waar is die externe schijf nu dan? Of is deze wel gekoppeld aan je Mac?

Bijdrager
    Joid

Als die bieb nog wel op de externe schijf staat, kan je hem openen met rechtermuisknop en kiezen voor ‘Toon pakketinhoud’. Je vindt de foto’s dan terug in de map Masters/Originals.

Bijdrager
    BS

Hi Joid, de oude iPhoto bibliotheek staat nog op mijn MacBook zelf, bij afbeeldingen ‘iPhoto-bibliotheek’. Als ik hier kies voor Toon pakketinhoud zie ik geen map met Originals, wel met Masters, maar hierin staan geen foto’s.. Slechts een map met ‘2013’ en ‘2014’ met daarin allerlei genummerde lege mapjes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.