5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Shift key blijft hangen, softwarematig?

Ik heb even snel jullie hulp nodig. Mijn vader staat namelijk op het punt om weg te gaan met zijn MacBook Pro maar hij krijgt geen toegang tot de MacBook.

Hij start op met het inlog scherm waar ik vervolgens het wachtwoord wil intypen. Maar hij accepteerd het wachtwoord niet omdat hij shift op een 1 of andere manier aan staat, terwijl die niet ingedrukt is. Er zitten namelijk ook een paar cijfers in het wachtwoord dus ik typ dan de tekens boven de cijfers in. Geen toegang dus.

Ook negeert de Mac de ALT toets tijdens het opstarten om vanaf de cd op te starten en de N-toets tijdens het opstarten. SHIFT en cmd+s doen het wel tijdens het opstarten.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit oplos?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik heb een ander toetsenbord aangesloten en daar was het toetsenbord wel normaal.

Nu de vraag: hoe krijg ik het toetsenbord van de Macbook weer normaal? Die typt nog steeds alsof er de hele tijd shift is ingedrukt.

Bijdrager
    SuperMo

Ik heb hetzelfde probleem! Iemand een oplossing?
    MVg,
    Maurice

Bijdrager
    Hessel89
    Dagaloni op 16 oktober 2011

Ik heb even snel jullie hulp nodig. Mijn vader staat namelijk op het punt om weg te gaan met zijn MacBook Pro maar hij krijgt geen toegang tot de MacBook.

Hij start op met het inlog scherm waar ik vervolgens het wachtwoord wil intypen. Maar hij accepteerd het wachtwoord niet omdat hij shift op een 1 of andere manier aan staat, terwijl die niet ingedrukt is. Er zitten namelijk ook een paar cijfers in het wachtwoord dus ik typ dan de tekens boven de cijfers in. Geen toegang dus.

Ook negeert de Mac de ALT toets tijdens het opstarten om vanaf de cd op te starten en de N-toets tijdens het opstarten. SHIFT en cmd+s doen het wel tijdens het opstarten.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit oplos?

ik wil je niet teleurstellen maar de kans is groot dit een hardware fout is.
    ik heb dit een tijdje geleden ook gehad. uiteindelijk uppercase moeten vervangen voor 375 euro.

ik heb een 17 inch dus voor jou is dit waarschijnlijk goedkoper, tenzij je ook een 17 inch hebt.

Bijdrager
    nebilem

@Hessel89

Het is niet nodig om hele bericht te kopieren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.