26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Nautdeapplefan

Geen talen meer, vreemde bestanden etc.

Hallo allemaal. Ik heb vanochtend even heel “gewoon” wat bestanden verwijdert, zoals oude word documenten die ik niet meer nodig had enzo. Maar toen ik de prullenmand wou legen, stond er dat dat niet gedaan kon worden omdat er een bestand in gebruik was, dus ik klikte op de prullenmand om te kijken wat er in zat, toen zaten er allemaal van zulke bestanden in: en nog veel meer van dat soort bestanden, dus ik dacht: ik start even opnieuw op. Toen ik dat deed stond mijn laptop opeens in Nederlands, terwijl ik heb in het engels had staan. Toen ging ik naar systeem voorkeuren om te kijken naar de taal, en zag ik alleen dit:
    Wie kan mij helpen?

Groeten, Naut.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ben bang dat je ‘gewoon’ wat verkeerde bestanden hebt verwijderd. Een hele hoop zijn zo te zien afkomstig uit de library. Time Machine backup terugzetten?!

Bijdrager
    Nautdeapplefan

heb ik niet:(

Bijdrager
    fred44nl

combo-update downloaden en installeren.
    en daarna zorg dat je een backup gaat krijgen !!!

Bijdrager
    Bodevinaat

Je hebt zitten stofzuigen in je Library? Finder heeft een undo modus… weet niet of die nog werkt?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik heb verder niets in mijn library gedaan, ik heb alleen wat word documenten verwijderd:P

Bijdrager
    fred44nl

heb je ook geen schoonmaak- of opruimprogramma gebruikt, zoals bijv. monolingual, cleanmymac, o.i.d. ??

Bijdrager
    Bodevinaat

Heb je bij het werken met de Finder mappen zitten verslepen? Ik vermoed van wel.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Het kan best zijn dat ik misschien verongeluk een map heb verplaatst, maar ik gebruik GEEN opruimprogramma’s

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe heb je die mappen verwijderd? Mbv een zoekopdracht?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Volgensmij heb ik geen mappen verwijderd hoor, moet ik die ene groenige bestanden niet terug zetten in een map ofzo?

Bijdrager
    fred44nl

eigenlijk begrijp ik het niet goed.
    je begint een topic en dan heb je het over bestanden die in de Prullebak staan.
    en daarbij laat je een afbeelding zien van Finder die staat in de map Documenten.
    com.microsoft.excel.plist.lockfile hoort daar echt niet thuis en die is daar ook niet vanzelf gekomen.
    die hoort nml. in ˜/Bibliotheek/Preferences.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Nee je hebt gelijk het is ook wel onduidelijk: om het iets duidelijker te maken: ik was oude bestanden aan het verwijderen zoals word bestanden, en toen wou ik de prullenbak legen, die zei dat het niet kon omdat er een file in gebruik was toen had ik het even in Finder terug gesleept, maar moeten al die bestanden in de bibliotheek staan? Of in een speciale map?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Moet ik het allemaal in een map in de library doen ofzo?

Bijdrager
    fred44nl

ik heb er enkele gecontroleerd en voor zo ver ze zichbaar zijn in jouwafbeelding, behoren ze in ˜/Bibliotheek/Preferences.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Oke ik zal het proberen.. ik laat het jullie horen als het lukt of niet. bedankt fred;)

Bijdrager
    Nautdeapplefan

ik heb het even geprobeerd, hij zegt dit: maar sommige hoor je het geluidje dat ie geplaatst is. misschien wil iemand mij nog verder helpen?

Bijdrager
    fred44nl

je hebt te maken met plists, dat zijn voluit gezegd property-lists, d.w.z. bestandjes met instellingen e.d.
    als je er eentje terug wilt plaatsen en er komt een melding dat er al een bestandje staat met dezelfde naam, dan heeft OS X zelf al een nieuwe aangemaakt.
    die zou ik voorlopig even overslaan en eventueel apart in een folder zetten.
    dan kun je ze later makkelijk weggooien.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Oke, bedankt:) bedoel je dus dat ik bijv. een nieuwe map moet aanmaken en bijv als naam: “bestanden” moet geven? en daar dan al die bestanden in moet doen? en dat ik dan later die bestanden in de map weg kan gooien? of niet (ik ben niet zo slim met OS X)

Bijdrager
    fred44nl

helemaal goed:)

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Dus ik kan morgen gewoon die map met die bestanden weggooien?:P heel erg bedankt Fred:)

Bijdrager
    fred44nl

zoveel mogelijk terugzetten en de rest weggooien.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik heb dat gedaan, in die map zijn ongeveer 15 tot 20 van die bestanden overgebleven, moet ik die dan weggooien?

Inactief
    Anoniem

Ik zou ze nog niet weggooien. Gewoon een tijdje bewaren, mocht alles goed werken na een weekje, kun je ze alsnog weggooien.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Oke heel erg bedankt:)

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik heb wel een probleem, ik heb geen talen meer in systeemvoorkeuren. ik heb engels erbij gezet, maar er staan dan alleen engels en nederlands.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.