5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    gerw

geen systeemmap voor classic ?

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een fijne nieuwe Ibook. Installeren van OSX liep als een zonnetje; alles werkte, ook Classic. Ik wilde echter de HD partitioneren in een OSX en een (“echt”) OS9 deel, om van daar af audio-programma’s te kunnen draaien.
    Na dit te hebben gedaan, installeerde ik opnoieuw OSX (uiteraard op de OSX partitie). Nu is echter nergens Classic meer te bekennen(en bv. Apple works ook niet)! Als ik bij de syst. voorkeuren op het Classic icon klik krijg ik de mededeling ‘er is geen volume met een systeemmap die het gebruik van ‘Classic’ ondersteunt.Installeer mac os 9.1 of hoger’. In het venster ‘kies een systeemmap voor ‘Classic’ blijven beide partities ‘grijs’
    Wat te doen?

Bijdrager
    michelvdb

Mac OS 9 CD erin, opstarten met C ingedrukt, OS 9 installeren op de gereserveerde partitie.

Bijdrager
    gerw

Ja, zo kan ik van die extra partitie osg9 draaien. Maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om, in OsX ‘classic’ te draaien. Want anders moet ik , als ik van OSX naar Os9 wil, telkens opnieuw opstarten (toch?)

Bijdrager
    crazy ivan
    ”gerw”

Ja, zo kan ik van die extra partitie osg9 draaien. Maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om, in OsX ‘classic’ te draaien. Want anders moet ik , als ik van OSX naar Os9 wil, telkens opnieuw opstarten (toch?)

Volgens mij draait OS9 binnen OS X wanneer er een applicatie wordt opgestart die OS 9 vereist. In mijn geval staan OS 9 en X op dezelfde partitie. (goed idee trouwens 2 partities) Daar spreekt X 9 aan wanneer nodig. Ik weet niet of dit ook gebeurt als het verspreid staat over twee partities. ben bang van niet en dan zou je als nog 9 nog een keer op de X partitie moeten installeren. Zou lullig zijn.

Suc6

Crazy Ivan

Bijdrager
    michelvdb

Classic werkt zowel met één als met twee partities. Het voordeel van twee partities is het gescheiden houden van de twee systemen. Da’s overzichtelijker.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.