16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    zoete appel

geen streaming radio meer????

Hoi Maccers,

Ik heb een prachtig nieuwe imac en ik kan geen streaming radio luisteren…..enkele zenders wel. maar de meeste die geven geen player aan. Ik heb allerlei players voor de mac gedownload, maar er gebeurt niks! Op mijn oude powerbook werkt het nog wel…..vreemd. Ik kan geen verschillen vinden?

Weet iemand hoe en wat??

HELP:roll:
    appel

Bijdrager
    Pieterr

Kun je een voorbeeld geven van een zender die je niet kunt streamen?
    Kijk ook hier voor tips: (Shoutcast)Streams Nederlandse zenders in iTunes (howto)

Bijdrager
    zoete appel

Nu is het zo dat 3fm het niet doet: via de site van 3 fm niet en ook niet via de http://www.nederland.fm. Daarop doen alle zenders het niet. Normaal krijg ik in het vakje midden een player, maar nu niks??
    Ook lokale omroepen doen het niet: bijv. http://www.omroep venlo.nl. Die kan ik hier in Nijmegen niet anders luisteren dan via internet.
    Welke het wel doet is: arrowjazz via de site zelf, niet via nederland.fm.
    Als ik url’s invul bij WMP, WMV, VLC en realplayer, en ook bij itunes….nee, doen het niet!
    Ik snap er niks van: Ik zoek me suf op mijn powerbook wat daar dan anders was…….

:x

Bijdrager
    zoete appel

Nog meer info: rado 3 fm….blijft hangen: ‘bezig met laden van sitestat.com…’ staat er en de balk vult net niet helemaal en blijft zo hangen: zie: http://www.3fm.nl/page/3fm_liveplayer/3fm
    nooit eerder last van gehad.
    ik heb de internetkast ook al eens gereset; geen nut gehad.

:?

[/img]

Bijdrager
    MouseMighty

Ik heb via de link van Pieterrr gewoon 3fm live in iTunes zelf draaien. Geen probleem. Via de site’s zelf wil nog wel eens wat mis gaan puur omdat die site’s meer ondersteuning voor Windows gebruikers bieden dan voor de Mac.

Bijdrager
    zoete appel

Ik heb het gelezen, o.a. in itunes gek genoeg ook niet meer werkend. Erg vreemd want eerder werkte er eer dan nu. Ik heb geen instellingen veranderd verder…

Bijdrager
    awesomemac

Heb je op je Mac wel Flip4Mac geïnstalleerd?

Zelf ook even geprobeerd, hier gewoon geluid.

Bijdrager
    zoete appel

Ja, alle players of wat er op lijkt die ik kon vinden. Ook flip4mac.

gisteren was het ook, dus het ligt niet aan de maandag

:(

Bijdrager
    awesomemac

Instellingen staan goed in Flip4Mac?

En heb je ook de Flip4Mac Utility? Om zo streaming goed te krijgen?

F4M Utility: http://flip4mac.com/downloads/wmv_components/F4M_CSM_Utility.zip

Bijdrager
    zoete appel

Oh wat een fijne behulpzame reactie…alleen het helpt niet. Ik heb de instellingen zo gedaan als jij liet zien. de utility erbij enz enz.
    Als ik de url invul: ‘adres is ongeldig’ staat er dan.
    Via de website van 3fm, blijft ie in het laden nog steeds hangen…

zal ik eens herstarten dat ie deze instellingen alsnog pakt???

:?[/code]

Bijdrager
    zoete appel

Uh, na herstarten is het wel anders. In het player venster van 3fm staat nu dat ie een pplug in mist….ok, dacht ik, ik ben er. Nu vraagt ie om flip4mac. Die heb ik toch al?? Ok, opnieuw dan maar…….en het helpt niet, hij blijft er om vragen. Toch nog maar eens naar de isntellingen kijken want het moet ‘m daarin zitten. Ik vind het alleen vreemd dat ie het vroeger wel gewoon deed.

:evil:

Bijdrager
    zoete appel

YES YES. Ik ben er!!!!
    Hij doet het!!!

Ik heb alles in de flip4mac aangezet!! Wanhoopsdaad!!

erg bedankt want jullie hebben me hiertoe aangezet!!!

:lol:

Bijdrager
    zoete appel

Het werkt nu ook via nederland.fm.

Alleen die lokale omroep (www.omroepvenlo.nl) nog niet. Hij connect wel met de flip4mac, maar na de aankondiging is het geluid weer weg.. Op mijn powerbook zit in het playervenster een extra venster van de wmp. En die komt op mijn imac niet. Maakt niet uit als-ie het met de flip4mac wel doet; maar dan blijftie toch hangen na de aankondiging van de zender.

Dan is mijn powerbookje nog ergsn goed voor.

Ik wil die perse luisteren omdat mijn vader daarop programma’s presenteert…..

Toch nog bedankt voor jullie hulp!!

:kiss:

Bijdrager
    Moriarty

Firefox al eens geprobeerd voor Radio Venlo?

Bijdrager
    zoete appel

Ik gebruik al sinds het begin firefox. Ik hebt juist eens safari geopend om te kijken of ik daar hetzelfde probleem kreeg….ja, dat kreeg ik.

Bijdrager
    awesomemac

Nou, dat is mooi om te horen dat alles werkt!

Ik heb ook even naar de radio van Venlo geluisterd, maar ook ik krijg alleen de intro en meer niet.

(de TV stream is overigens ook bagger)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.