9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Earthlink

Geen simkaart

Heb hier een iPad2 met cellular. En er zit geen sim in.
    Nu krijg ik laatst tijd elke keer een notificatie dat er geen simkaart ge├»nstalleerd is. En niet alleen wanneer hij opnieuw opstart maar ook als ik er gewoon mee surf of wat dan ook. Best irritant want dat weet ik nu wel en daarbij staat het ook in m’n statusbalk.
    Iemand een iedee of nog beter een oplossing?

Bijdrager
    joey0181

In vliegtuigmodus zetten of als je in dat menu kan komen zonder simkaart, even mobiele data uitschakelen.

Bijdrager
    SunKeeper

In vliegtuigmodus zou er i.d.d. geen melding mogen verschijnen.

Dit gebeurde mij wel ooit met een iPhone 5, tot er op den duur bijna constant die melding verscheen. (wel een simkaart+netwerk) Dat is toen getest in een Apple Store en dat bleek niet in orde, ik kreeg een nieuwe iPhone. Toen was het probleem weg.

Met een iPad 2 is dat een ander verhaal qua leeftijd. Maar goed, just 2cnts.:idea:

Bijdrager
    Earthlink

Ik kan niet in het mobile netwerk komen zonder simkaart dus die is automatisch uitgeschakeld lijkt mij.

En ja, waarschijnlijk als ik m in vliegtuigmodus zet zal ik idd geen meldingen krijgen. Maar dan krijg ik ook helemaal niks ook geen WIFI. Dus het is een

oplossing maar niet eentje waar ik naar op zoek ben.:wink:

Bijdrager
    Pietje13

Wellicht is het een oplossing om er een simkaart in te stoppen?

http://www.lebara.nl/gratis/
    http://ortel.nl/nl/gratissimkaart/

Op bovenstaande sites kun je gratis een simkaart aanvragen. Die hoef je verder niet te gebruiken of op te laden maar stop je “dood” in je iPad zodat je geen last meer ervaart van de “plaats simkaart” melding.

EDIT: overigens gaan vliegtuigmodus en wifi prima samen. Druk de vliegtuigmodus maar eens aan (dan gaat wifi inderdaad uit) en klik vervolgens wifi aan. Werkt gewoon!

Bijdrager
    Earthlink

Idd nog niet eens zo’n slecht idee, ik ga het proberen.

Maar ik heb ook het idee dat hij dan vervolgens met meldingen komt dat hij geen netwerk kan vinden. (maar dan kan ik waarschijnlijk wel het mobile netwerk uitzetten(y))

I’ll let you guys know! thanks heaps!

Bijdrager
    Earthlink

En trouwens in vliegtuig modus zetten en dan wifi weer aanzetten? Nice one!! dat trucje kende ik nog niet.(y)

Moderator
    Pete.Z

Die melding is terug sinds de laatste update van het iOS, gebeurt mij ook opeens weer, en is niet weg te krijgen zonder kunstgrepen, irritant.

Bijdrager
    Earthlink

En het winnaar is Pietje! Bedankt! idd in flightmode zetten en dan wifi weer aan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.