19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    mauritsvdberg

Geen signaal van Macbook pro naar T.V.

Hoi Allemaal,

Vorige maand heb ik de nieuwe macbook pro 13 inch gekocht. Ook heb ik een aardig nieuwe LG televisie, ik gok 10 maanden oud.
    Ik heb bij de macwinkel een HDMI kabel gekocht voor mijn macbook. Wanneer ik deze aansluit op mijn televisie krijg ik kort (5 seconden ) een blauw scherm op mijn macbook en geeft de televisie – verbinden – aan. Na ongeveer 5 seconden geeft de televisie aan –geen signaal-. Ik heb geen enkel idee hoe ik dit moet oplossen ben gisteren al de hele avond aan het prutsen geweest. Iemand een idee?

Ter info: Wanneer ik op de macbook bij instellingen etc kijk, kan ik zien dat mijn computer de televisie wel vindt er staat namelijk bovenin – LG TV –

Alvast bedankt !!

Bijdrager
    mauritsvdberg

Ter info: Wanneer ik op de macbook bij instellingen etc kijk, kan ik zien dat mijn computer de televisie wel vindt er staat namelijk bovenin – LG TV

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Ik heb je 2 postings samengevoegd. Dat kan je ook zelf doen als je op je avatar wat naast je bericht staat klikt op Bewerk.

Dat blauwe scherm op je Mac klopt. Heb je de tv wel op de juiste hdmi ingang ingesteld staan?

Bijdrager
    stavos

Speel eens met de resolutie instellingen op je MacBook. Het kan zijn dat je MacBook het beeldsignaal in een te hoge resolutie naar de TV verzend en dat de TV dus geen beeld geeft omdat die resolutie niet ondersteund wordt.
    (Als je de TV hebt aangesloten, kan je de resolutie van de TV en je MacBook los van elkaar instellen. Het aanpassen van de resolutie op je MacBook scherm is dus niet voldoende.)

Bijdrager
    poing

waarschijnlijk staat je tv op de verkeerde gang, Gewoon ff alle hdmi kanalen checken en dan denk ik dat je vanzelf wel beeld krijgt.

Bijdrager
    mauritsvdberg

Ik heb je 2 postings samengevoegd. Dat kan je ook zelf doen als je op je avatar wat naast je bericht staat klikt op Bewerk.

Hartstikke bedankt ik was al op zoek hoe ik dit kon doen.

waarschijnlijk staat je tv op de verkeerde gang, Gewoon ff alle hdmi kanalen checken en dan denk ik dat je vanzelf wel beeld krijgt.

Nee ik heb alle HDMI kanalen gecheckt, tevens geeft mijn televisie aan wanneer er op een uitgang iets is aangesloten, dit was op HDMI 1

Ook ben ik al bezig geweest met het aanpassen van de resolutie van de mac en van de televisie. Toen LG TV werd gevonden door mijn mac heb ik verschillende resoluties vanaf 1080 i tot bijna helemaal het lijstje naar beneden geprobeerd. Jammer genoeg geen succes.

Bijdrager
    stavos

Staat de TV wel tussen de beschikbare monitoren bij de Beelscherminstellingen op je Mac?

Bijdrager
    mauritsvdberg

Ja Stavos. Wanneer ik op detecteer beelschermen druk vind ik het beelscherm van de Macbook en van LG TV

Bijdrager
    stavos

Stond natuurlijk al in je openingspost..:nerd: Kan je eens een screenshot plaatsen van je Beeldscherminstellingen? Misschien dat er ergens een vinkje verkeerd staat ofzo..:confused:
    Ben je in het bezit van een extern toetsenbord en muis? Klap je MBPeens dicht terwijl de TV aangesloten is en haal je MBP daarna uit standby met de externe hardware. De MBP wordt dan gedwongen om de TV te gebruiken als monitor, aangezien de eigen monitor dicht geklapt is…

Moderator
    Strifer

Bij mij is het zo dat ik eerst het kabeltje op de TV moet aansluiten en hem daarna pas op de MBP aansluit. Vervolgens switch ik ‘m naar het HDMI kanaal op de televisie. De volgorde is van belang… dan doet ie het altijd. Als ik ’s een keer iets door elkaar haal wil soms het beeld niet weergegeven worden op de televisie.

Ik heb overigens een Samsung LCD televisie en ik verbind met MBP door middel van een HDMI kabel met een hdmi>mini display port converter.

Bijdrager
    mauritsvdberg

Beste Striver en Stavos,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga vanmiddag weer even verder prutsen. Mocht het mij nog steeds niet lukken dan hoor je snel weer van mij ;-). Dan plaats ik gelijk even een screendump hierop.

Bijdrager
    mauritsvdberg

Hoi allemaal,

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Het lukt mij niet om mijn laptop aangesloten te krijgen op mijn televisie. Ik heb al van alles geprobeerd. Zoals ik al eerder had aangegeven vindt mn laptop de LG TV wel maar op elke resolutie die ik probeer blijft de televisie zeggen verbinden …… en na 5 seconden – geen signaal.
    De televisie is gewoon full hd en heeft 2 HDMI poorten, heb het al bij beide poorten geprobeerd.

Iemand een idee ?

Thanks !

Bijdrager
    Furbz

Ik had het ook bij mij 15″. Echter was daar t probleem dat ik gfxcardstatus had ingesteld op
    de Intelcard. Eenmaal op dynamisch werkte het weer. Heb je 3party software die interrumpeert?

Bijdrager
    mauritsvdberg

Hoi Furbz
    Bedankt voor je reactie, maar dit is een iets te ver van mijn bed show;-) Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoeld ?

Bijdrager
    mauritsvdberg

Hallo
    Hierbij 2 schermafbeeldingen, zie ik iets over het hoofd iemand enig idee waar het probleem ligt ?

Bedankt !

Bijdrager
    Hansi2124

Zet in het eerste scherm eerst eens de mogelijkheid op PAL. NTSC is niet voor de Nederlandse markt.

Bijdrager
    mauritsvdberg

Dit is de enige die ik kan aan kan vinken….

Bijdrager
    Hansi2124

En als je de onderste 1024×768 neemt?
    Kortom: even pielen….

Bijdrager
    Furbz

Hoi Furbz
    Bedankt voor je reactie, maar dit is een iets te ver van mijn bed show Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoeld ?

Het is ook niet van toepassing, want je hebt volgens mij alleen een onboard graphics card.
    Als je twee grafische kaarten hebt, dan moet je hem (althans mijn mbp dwint me om) op de nvidiakaart
    Instellen. Dat kan met een programma als gfxcardstatus.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.