8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    GJB

geen signaal thunderbolt poort macbook

Ik probeerde mijn MacBook (vroeg 2011) aan te sluiten op mijn tv, maar kreeg geen signaal. Wanneer ik de MacBook (ouder model) van mijn vriendin er op aansluit is er geen probleem en schakelt ie automatisch over. Bij mij is het Logic Board onlangs vervangen. Zou dat het euvel kunnen zijn? Of is er een instelling die ik over het hoofd zie? Iemand anders een soort gelijke ervaring?

Bijdrager
    iPodzz

Ik weet niet of het kan wat ik nu zeg; maar kan het zijn dat het geen Thunderbolt kabeltje is?
    En dat als het geen Thunderbolt kabeltje is dat het dan niet werkt?

Bijdrager
    GJB

Slimme insteek, maar lijkt mij niet. Kabeltje heeft voor de reparatie ook gewerkt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Lijkt me vrij onlogisch dat je een niet-Thunderbolt kabel in een Thunderbolt poort krijgt. @iPod :slant:

Bijdrager
    iPodzz

Dan zou je misschien eens naar de winkel moeten gaan waar je hem hebt laten maken, of even op een andere tv kijken met allebei de Macs.

Edit:

@JeroenJK
    het is toch zo dat het dezelfde aansluiting is als bij oudere Macs om een extern beeldscherm op aan te sluiten.
    Dan zou het kunnen zijn dat het daarom niet werkt.

Bijdrager
    iep

De poort is zowel Thunderbolt als DisplayPort/HDMI/DVI/VGA uitgang. Verloopjes van mini DisplayPort naar DisplayPort/HDMI/DVI/VGA werken dan ook gewoon.

Als het om een MBP gaat waarop de software gfxcardstatus wordt gebruikt kan het zijn dat deze ingesteld staat om de Intel HD videokaart te forceren. Daarmee werkt het interne scherm wel maar werkt de Thunderbolt/mDP poort niet. Die laatste werkt alleen wanneer de dedicated videokaart aan staat (die is van ATI/AMD of Nvidia). Kwestie van even in gfxcardstatus de videokaart veranderen en klaar.

Mocht dat het niet zijn ga er dan mee terug. Het kan zijn dat ze zijn vergeten om een kabeltje aan te sluiten of dat de stekker er niet goed in zit maar het kan ook zijn dat je weer een defect bordje hebt.

Bijdrager
    GJB

gfxcardstatus heb ik er niet op staan. Maandag afspraak met een Genius. Hopelijk is het dan een stekkertje en niet weer een nieuw board.

Bijdrager
    GJB

Vandaag bij de Geniusbar geweest en mn MacBook getest. Onder andere heeft ie aan een Cinema Display gehangen en aan een TV met HDMI. Beide met goed resultaat. Dus ligt het waarschijnlijk aan de kabel oid. Ik ga het allemaal nog een keer testen. Wel prettig om te weten dat het niet aan mn MacBook ligt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.